۱۹ فروردین ۱۳۸۷، ۹:۵۸

34 هزارنفر از برنامه های دارالقرآن الکریم آذربایجان غربی بهره مند شدند

ارومیه - خبرگزاری مهر: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در یکسال گذشته 34 هزار و 250 نفر در استان از خدمات دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بهره مند شدند.

بهروز علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه، با تشریح این برنامه ها اظهار داشت: شش هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب شش جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و سه هزار نفر نیز در قالب سه جشنواره قرآنی ویژه مناطق محروم استان شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: 350 قرآن آموز در 17 دوره آموزشی تخصصی تربیت معلم در رشته های روخوانی، تجوید، مفاهیم و ممتحن، 320 نفر در دوره های تکمیلی مقدماتی تجوید قرائت سطح یک در قالب 16 دوره، 1100 نفر در قالب 30 کلاس آموزش قرآن پیش دبستانی سطح یک و دو و 400 نفر در دوره های مفاهیم یک تا چهار در قالب 15 دوره آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

علیزاده کلاسهای نهضت قرآن آموزی در رشته های روخوانی و روانخوانی و مفاهیم یک را از برنامه های دیگر دارالقرآن الکریم خواند و افزود: در این رشته ها 360 کلاس تشکیل یافته و 15 هزار نفر از برنامه های آن بهره مند شده اند.

وی عنوان کرد: در این دوره از نهضت قرآن آموزی 280 قرآن آموز در هفت دوره تفسیر قرآن با عناوین نسیم حیت و بینات شرکت کرده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه 16 محفل انس با قرآن در سال گذشته در نقاط مختلف استان برگزار شده بیان داشت: در این محافل قرآنی 10 هزار نفر شرکت کرده اند و 10 مسابقه بین جلسات قرآنی نیز با شرکت 800 نفر و دو دوره تفسیر تطبیقی سوره مبارکه آل عمران برگزار شده است.

وی طرح شناسنامه دار کردن قاریان و حافظان استان، برگزاری دو همایش استانی و منطقه ای با هدف تقویت تشکلهای قرآنی و مردمی و توزیع 10 هزار جلد کلام الله مجید را در بین مراکز و موسسات قرآنی از برنامه های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

مسئول دارالقرآن الکریم همچنین از ایجاد یکصد مرکز قرآنی و مردمی و 24 خانه قرآنی روستایی و حمایت از این مراکز خبرداد.
وی اظهار امیدواری کرد دارالقرآن الکریم بتواند در سال جاری با هدف گسترش فعالیت قرآنی زمینه ساز بستری مناسب در راستای رشد فکری کودکان و نوجوانان در زمینه قرآن و عترت باشد و تعداد مراکز و خانه های قرآنی در استان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا یابد.

کد خبر 660846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha