۲۸ فروردین ۱۳۸۷، ۱۵:۱۶

نخست وزیر ترکیه:

تلاش سکولارها برای انحلال حزب عدالت و توسعه هرگز به نتیجه نمی رسد

تلاش سکولارها برای انحلال حزب عدالت و توسعه هرگز به نتیجه نمی رسد

نخست وزیر ترکیه ابراز اطمینان کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری وی با وجود تلاشهای سکولارها، منحل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان،"رجب طیب اردوغان " در جمع خبرنگاران در دوحه - پایتخت قطر- گفت که از نظر وی دادگاه در نهایت حکم انحلال این حزب را صادر نخواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه همچنین به این مسئله اشاره کرد که کارشناسان این حزب در حال کار روی یک نقشه راه هستند و وی در بازگشت به آنکارا گزارشی از راهبردهای جایگزین را دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر، " علی باباجان" وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز که روز گذشته منتشر شد، از بررسی پیشنهاد قوانین جدیدی از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه خبر داد که مانع از تلاش دادگاه قانون اساسی این کشور برای انحلال این حزب خواهد شد.

در اسفند ماه سال گذشته، دادستان کل ترکیه علیه حزب عدالت و توسعه شکایت کرد و علاوه بر آنکه خواستار ممنوع شدن فعالیت این حزب اسلامگرا شد؛ از دادگاه قانون اساسی خواست تا 71 نفر از اعضای حزب حاکم ترکیه از جمله "عبدالله گل" رئیس جمهور و "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر این کشور را به مدت پنج سال از مشاغل دولتی محروم کند. دادگاه قانون اساسی هم تصمیم گرفته به این شکایت رسیدگی کند.

با وجود اینکه مخالفان دولت اردوغان مدعی هستند حمایت مردم از حزب حاکم کاهش یافته، رسانه‌ های هوادار دولت  مدعی هستند که در صورت برگزاری یک انتخابات جدید آرای حزب حاکم نسبت به انتخابات سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد یافت .

حزب عدالت و توسعه در انتخابات گذشته با کسب 47 ‬درصد از آرای مردم توانست ‪ 341‬کرسی از مجموع 550 ‬کرسی پارلمان ترکیه را تصاحب کند.

کد خبر 666714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha