۳۰ فروردین ۱۳۸۷، ۱۳:۵۳

بومی سازی فناوری مخزن هوشمند در پژوهشگاه نفت

بومی سازی فناوری مخزن هوشمند در پژوهشگاه نفت

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص بومی کردن فناوری مخزن هوشمند به امضاء رسید.

به گزارش خبرگرای مهر، تفاهم نامه مطالعه و بررسی فناوری مخزن هوشمند بین مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان و پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید.

مهندس سلبعلی کریمی مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان این که شرکت نفت و گاز اروندان متولی بهره برداری و تولید از میدان های آزادگان، یادآوران، دارخوین، جفیر و حوزه های کوچکتر در منطقه غرب کارون است، گفت: هم اکنون تنها حوزه نفتی دارخوین عملیاتی شده است از این رو مراحل عملیاتی و اجرای این تفاهم نامه در یکی از چاه های این حوزه انجام خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به این که تاکنون دو شرکت بزرگ نفت و گاز دنیا ابراز تمایل کرده اند که در میدان های بزرگ و کوچک منطقه اروندان همکاری داشته باشند، ادامه داد: طی روزهای آینده، این دو شرکت دارنده تکنولوژی، پیشنهادهای خود را به مدیر عامل شرکت ملی نفت ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به این که در سال جاری سرمایه گذاری های زیادی در شرکت نفت و گاز اروندان صورت خواهد گرفت، گفت: در حوزه های نفتی غرب کارون بیش از 10 میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری نیاز است.

کریمی افزود: تاکنون یک میلیارد دلار در منطقه عملیاتی ما سرمایه گذاری شده و بر طبق سند چشم انداز 20 ساله  تولید باید به یک میلیون بشکه در روز برسد.

وی با بیان این که هم اکنون شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران متولی طرحهای توسعه ای شرکت نفت و گاز اروندان است، ابراز امیدواری کرد که قراردادهای توسعه میدان های یادآوران و جفیر به زودی به اتمام رسد.

همچنین در این مراسم، دکتر باقر مهاجرانی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت نفت و گاز اروندان گفت: نتیجه چهار سال تلاش شبانه روزی همکاران من در پژوهشگاه صنعت نفت امروز به نتیجه رسید. خوشبختانه مطالعه پایانی ساخت (سنسور های وایرلت) این طرح به اتمام رسیده است.

وی افزود: امیدواریم با اعتباری که ما از انجام این طرح در سطح منطقه کسب خواهیم کرد بتوانیم فعالیت های پژوهشی خود را هرچه بیشتر در منطقه خلیج فارس گسترش دهیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ایران گفت: از آن جایی که مراحل مختلف این تفاهم نامه به صورت قرارداد های جداگاه انجام خواهد شد، ارزش قرار داد ثابت نیست.

مهاجرانی گفت:  پژوهشگاه صنعت نفت 60 درصد از بودجه خود را از وزارت نفت تامین می کند و 40 درصد باقی مانده را به وسیله قراردادهای مختلفی که به امضا می رسد تامین می کند.

کد خبر 667402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha