۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۴:۰۴

نمایشگاه کتاب تونس با حضور ناشران ایرانی برگزار می‌شود

نمایشگاه کتاب تونس با حضور ناشران ایرانی برگزار می‌شود

چهار ناشر ایرانی به عنوان نمایندگان حوزه کتاب جمهوری اسلامی ایران در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این ناشران که در عرصه بین الملل فعالیت دارند، عبارت اند از: انتشارات الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، انتشارات مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، انتشارات المشرق للثقافه و النشرو انتشارات دارالثقافه و الفن الایرانی.

دکتر سیدحسن عصمتی وابسته فرهنگی کشورمان در تونس ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از 6 تا 15 اردیبهشت در «قصرالمعارض بالکرم» محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.

وی افزود: به گفته "ابوبکر بن فرج" مدیرکل دفتر وزیر فرهنگ و مدیر بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، این نمایشگاه از برنامه های فرهنگی کلیدی تونس است که در آن 319 موسسه از31 کشور و پنج سازمان از سازمانهای بین المللی جهان شرکت می کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان معرفی کتاب تونسی، تاکید بر بعد بین المللی همکاری های نمایشگاهی تونس و تشویق ناشران معروف را از مهم ترین اهداف نمایشگاه برشمرد.

وی همچنین برگزاری همایش بین المللی "من ترجمة الکلمات الی حوار الثقافات"، نشست "تصدیر الکتاب التونسی: الواقع و الآفاق" دیدار با مؤلفان، گرامیداشت یاد مرحوم مصطفی الفارسی (ازادبای مطرح تونس) را از مهم ترین اقدامات این نمایشگاه دانست.

در این نمایشگاه قرار است بیش از 750 عنوان کتاب در زمینه های مذهبی، ادبی، فرهنگی، هنری و ایران شناسی توسط ناشران ایرانی عرضه شود.

کد خبر 670733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha