۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۹:۴۴

در نامه متکی به مون اعلام شد

هشدار ایران درباره عواقب سکوت در برابر نسل کشی اسرائیل در غزه

هشدار ایران درباره عواقب سکوت در برابر  نسل کشی اسرائیل در غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، هشدار داد که تداوم نسل کشی و هولوکاست واقعی در نوار غزه و سکوت مجامع بین المللی در برابر آن، پیامدهای خطرناکی برای صلح، ثبات، آرامش و امنیت منطقه بحرانی خاورمیانه و جهان به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر مطبوعاتی ایران در سازمان ملل متحد،"منوچهر متکی" در این نامه درباره اوضاع فاجعه بار نوار غزه به سبب اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی و تداوم محاصره آن خطاب به بان کی مون نوشت :"جناب آقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد مایلم توجه آن جناب را به وضعیت جاری در نوار غزه در فلسطین جلب نمایم. این منطقه طی روزهای اخیر شاهد وقوع حوادث خونبار و جنایتهای فجیع علیه بشریت و کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر صهیونیستی بوده است.

رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از سکوت دولتها و بی تفاوتی مجامع بین المللی در عمل به مسئولیتهای انسانی و قانونی آنها در حفظ امنیت و پاسداری از حقوق ملتها، بدون کوچکترین توجه به تعهدات قانونی، موازین حقوق بشر و معیارهای شناخته شده بین المللی، پس از یک دوره طولانی تجاوز نظامی،ارتکاب جنایتهای وحشیانه و اعمال محاصره تمام عیار و کاربرد فشارهای بی وقفه سیاسی و اقتصادی علیه مردم مظلوم فلسطین، به ویژه ساکنان نوارغزه، نابودی و قتل عام روزانه زنان، کودکان و مردان بی دفاع این سرزمین را در برابر دیدگان دنیای متمدن، در دستورکار خود قرار داده است.

جناب آقای دبیرکل؛

برای ملتهای جهان جای این سئوال باقی است که چرا با وجود سیاست رژیم صهیونیستی در قتل عام و کشتار وحشیانه مردم فلسطین و پیگیری تروریسم دولتی سازمان یافته، این رژیم کماکان عضو سازمان ملل متحد باقی مانده است. جنابعالی به خوبی واقفید که این رژیم تنها عضو سازمان ملل متحد است که عضویتش در این سازمان به صورت مشروط پذیرفته شده است؛ درحالی که این رژیم به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده است.

تردیدی نیست که استمرار این وضعیت در راستای نسل کشی و هولوکاست واقعی، پیامدهای خطرناکی برای صلح، ثبات، آرامش و امنیت منطقه بحرانی خاورمیانه و جهان به همراه خواهد داشت.

اینجانب به نمایندگی از دولت و ملت ایران، ضمن محکوم کردن این گونه اقدامات و هشدار درباره بروز فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه، از جنابعالی به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست می‌نمایم در راستای عمل به وظایف قانونی و انسانی خود، تمام مساعی خویش را در جهت توقف اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی و کمک به کاهش درد و رنج ملت فلسطین به کار گیرید.

کد خبر 671060

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha