۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۶:۲۹

در دو روز اول نمایشگاه کتاب؛

یک میلیون نفر با وسایل حمل و نقل عمومی به نمایشگاه کتاب رفتند

یک میلیون نفر با وسایل حمل و نقل عمومی به نمایشگاه کتاب رفتند

با گذشت تنها دو روز از افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه کتاب تهران، یک میلیون نفر از بازدید کنندگان با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی به نمایشگاه کتاب رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: شبکه مترو با استفاده از تجربه بیستمین نمایشگاه کتاب در سال گذشته که برای نخستین بار در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپا شد، برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور انتقال شهروندان به مصلی به اجرا درآورده است.

بر اساس این گزارش، استفاده از مترو در دو روز گذشته مورد استقبال کم نظیر شهروندان قرار گرفته و مسافران از طریق ایستگاه‌های مختلف مترو خود را از اقصی نقاط شهر به دو ایستگاه مصلی و شهید بهشتی در شمال و جنوب مصلی رساندند.

این گزارش می‌افزاید: در طول مدت برگزاری نمایشگاه با کاهش سر فاصله حرکت قطارها، با عبور یک قطار در هر 5 دقیقه از ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی حضور بخش قابل توجهی از بازدید‌کنندگان در نمایشگاه از طریق مترو امکان‌پذیر شده است.

5 ایستگاه ویژه‌ اتوبوس به مقصد نمایشگاه در 5 میدان اصلی شهر

بنابر این گزارش، با توجه به برپایی ایستگاه‌های ویژه اتوبوس در 5 میدان اصلی شهر به مقصد مصلی، بازدید از نمایشگاه با استفاده از اتوبوس‌های مستقر در میدان‌های مهم شهر، دیگر وسیله حمل و نقل عمومی است که مورد استقبال گسترده شهروندان واقع شده است.

این گزارش اضافه می‌کند، اتوبوس‌های شرکت واحد از ساعت 9 صبح تا 9 شب در میدان‌های صنعت در شمال غرب،‌آزادی در غرب، انقلاب اسلامی در مرکز و رسالت در شرق و نیز پایانه خاوران در جنوب شرق تهران شهروندان را مستقیما به نمایشگاه کتاب منتقل می‌کنند.

این گزارش حاکی است، خدمات تاکسیرانی از جمله سرویس‌ ویژه تاکسی ون که از درب جنوبی نمایشگاه کتاب در خیابان شهید بهشتی به صورت چرخشی به خیابان‌های اطراف مصلی از جمله ولی عصر(عچ)، شهید مطهری، شریعتی و شهید بهشتی در دو روز گذشته مورد استفاده قابل توجه شهروندان قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: علاوه بر این نسبت به تقویت خطوط تاکسی منتهی به ایستگاه متروی مصلی از میدان رسالت از سوی تاکسیرانی اقدام شده، ضمن این که یک ایستگاه تاکسی تلفنی نیز در درب جنوبی نمایشگاه کتاب به منظور سرویس‌دهی به بازدید‌کنندگان و انتقال آن‌ها به اقصی نقاط شهر برپا شده است.

3غرفه پیک بادپا جهت جا به جایی کتاب‌های شهروندان و ناشران

بر اساس این گزارش شرکت پیک بادپا نیز به منظور مدیریت حمل و نقل بار و کالا و نقل و انتقال کتاب‌های شهروندان و ناشران به صورت جزیی و کلی، تدارک گسترده‌ای را از طریق برپایی غرفه‌های ویژه و استقرار ناوگان موتوری و وانت‌بار در محل نمایشگاه کتاب پیش بینی کرده است.

بنابراین گزارش، پیک بادپا که در قالب سه غرفه در نمایشگاه کتاب مستقر شده‌اند با در اختیار داشتن 30 دستگاه موتورسیکلت و 15 ایستگاه وانت بار به بازدید‌کنندگان خدمات می‌دهد، ضمن این که شماره تلفن چهار رقمی 8282 نیز آماده پاسخ‌گویی به عموم شهروندان از جمله بازدید‌کنندگان از نمایشگاه کتاب است.

توصیه به استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت دیدار از نمایشگاه کتاب

روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تاکید بر وجود ترافیک سنگین در اطراف مصلی و خیابان‌های منتهی به آن در ساعات فعالیت نمایشگاه و نیز کمبود پارکینگ و فضای پارک خودرو در معابر پیرامونی نمایشگاه کتاب، از عموم شهروندان درخواست کرد به منظور دیدار از نمایشگاه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی، وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو را مورد استفاده قرار دهند.

این روابط عمومی همچنین از بازدیدکنندگان از نمایشگاه درخواست کرد به منظور آسودگی خیال، اطمینان خاطر و فراغ بال در حین خرید از نمایشگاه و در مسر برگشت کتاب‌های خریداری شده خود را به هر تعداد به غرفه‌های پیک بادپا در نمایشگاه کتاب تحویل داده و در محل مورد نظر تحویل بگیرند، ضمن آن که خدمات ویژه‌ای نیز برای کلیه ناشران حاضر در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 675826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha