۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۵:۵۰

بازیگر اصلی "بلندی‌های بادگیر" از پروژه کنار کشید

بازیگر اصلی "بلندی‌های بادگیر" از پروژه کنار کشید

ناتالی پورتمن از بازی در نقش اصلی درام عاشقانه "بلندی‌های بادگیر" بر اساس رمان معروف امیلی برونته به کارگردانی جان می‌بری انصراف داد.

به گزارش خبرنگار مهر، با کنار کشیدن بازیگر جوان هالیوودی از ایفای نقش کاترین ارنشا، تهیه‌کنندگان تازه‌ترین نسخه سینمایی "بلندی‌های بادگیر" در مخمصه‌ای عجیب گرفتار شده و از هر گونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده‌اند.

یکی از منابع نزدیک به این پروژه سینمایی گفت: در واقع بهتر است بگوییم ناتالی پورتمن برای گرفتن نقش کتی ارنشا ما را فریفت و حالا هیچکس را نمی‌توان مواخذه کرد. گفته می‌شود این ستاره جوان با تلاش فراوان کارگردان "بلندی‌های بادگیر" را متقاعد کرده و حتی از او خواسته بود بازیگر نقش هیتکلیف را هم خودش انتخاب کند.

حالا می‌بری در پی انتخاب بازیگری جدید برای حضور در نقش اصلی فیلم است و از سیه‌نا میلر و کایرا نایتلی برای جانشینی پورتمن نام برده می‌شود. فیلمنامه را اولیویا هترید نوشته که فیلمنامه "دختری با گوشواره مروارید" را در کارنامه دارد و در آن داستان عاشقانه ارنشا و هیتکلیف را در یکی از رمان‌های کلاسیک تاریخ ادبیات بریتانیا روایت می‌کند.

از اوایل قرن بیستم "بلندی‌های بادگیر" بارها روی پرده نقره‌ای سینما به تصویر کشیده شده که فیلم سال 1939 به کارگردانی ویلیام وایلر با بازی مرل اوبرن و لارنس اولیویه در نقش‌های ارنشا و هیتکلیف مشهورترین آنهاست. فیلمی دیگر هم سال 1992 به همین نام به کارگردانی پیتر کامینکسی تولید شد که جولیت بینوش و رالف فاینس در آن نقش‌های اصلی را بازی کردند.

"بلندی‌های بادگیر" نخستین و تنها رمان امیلی برونته است که بار اول سال 1847 با نام مستعار الیس بل منتشر شد. دومین چاپ این رمان پس از مرگ نویسنده با بازبینی خواهرش شارلوت روی پیشخوان کتابفروشی‌ها رفت که خودش نویسنده‌ای چیره‌دست بود و بسیاری رمان "جین ایر" او را بهترین کار خواهران برونته می‌دانند.

پورتمن به تازگی فیلم سینمایی "دیگر دختر بولین" را در کنار اسکارلت جوهانسن و اریک بانا روی پرده داشت و با آن در جشنواره برلین حضور یافت. تازه‌ترین فیلم می‌بری فیلمساز بریتانیایی هم "اثر عشق" با بازی کایرا نایتلی و متیو رایس است که به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و دومین جشنواره فیلم ادینبورگ انتخاب شده است.

کد خبر 679914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha