۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۱:۰۷

شبهای بخارا با دورنمات از سر گرفته می‌شود

شبهای بخارا با دورنمات از سر گرفته می‌شود

مجله بخارا بعد از برپایی شبهای گرامیداشت ادیبان ایرانی و خارجی، این بار شب "فردریش دورنمات" - نویسنده و نمایشنامه نویس سوئیسی - را با همکاری مرکز هنرپژوهی نقش جهان برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم فیلیپ ولتی سفیر سوئیس در ایران، عزت الله فولادوند، حمید سمندریان، محمود حسینی زاد و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.

این مراسم با همکاری مرکز هنرپژوهی نقش جهان، نشر ماهی و مجله سیمیا ساعت 17 روز سه شنبه 24 اردیبهشت در تالار مرکز هنرپژوهی واقع در خیابان ولی عصر، ضلع جنوبی پارک ساعی، شماره 1101 برگزار می شود.

آثار فردریش دورنمات در ایران با اجراهای نمایشی حمید سمندریان معرفی شد و غالب آثار او توسط عزت الله فولادوند و محمود حسینی زاد به فارسی ترجمه شده است.

دورنمات در ژانویه 1921 در برن سوئیس متولد شد. او در همان شهر ادبیات و فلسفه خواند. اولین اثرش "شهر" متاثر از کافکا بود ولی در دیگر کارهایش شخصیت مستقل خود را یافت. در عرصه رمان نویسی کتابهای "قاضی و جلادش" و "قول" او اهمیت خاصی دارند. وی در زمینه نمایشنامه نویسی نیز آثاری قابل توجه خلق کرد. نمایشنامه های "رمولوس کبیر"، "ملاقات بانوی سالخورده" و "فیزیکدانها در زوریخ" شهرت جهانی برایش به ارمغان آورد. دورنمات سال 1990 در سن 69 سالگی درگذشت. 

کد خبر 680192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha