۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۲:۱۳

نشست تخصصی توسعه سلامت اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: نخستین نشست تخصصی توسعه سلامت اجتماعی با شرکت ضابطین و ناصحین زن ادارات خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی صبح امروز در این نشست، تعداد ناصحین و ضابطین امر به معروف و نهی از منکر زن در ادارات  این استان را دو هزار و 132 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 163 نفر بسیجی هستند.

فاطمه زهرا هلال‌ بیرجندی با بیان اینکه تاکنون 760 نفر از این بانوان آموزش‌ های ویژه ناصحین بهره‌ مند شده ‌اند، اظهار داشت: در استان 75 نفر ضابط قضایی زن داریم که مجوزهای لازم را دریافت و همکاری خوبی با دستگاه‌های مربوط دارند.

وی کارکنان زن شاغل در ادارات شهرستان بیرجند را یک هزار و 115 نفر اعلام و تصریح کرد: بیش از 72 درصد آنان یعنی 807 نفر بسیجی و عضو ناصحین امر به معروف و نهی از منکر ادارات هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، اظهار داشت: آمران به معروف و ناهیان از منکر زن با تذکرات لسانی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری در قالب برپایی همایش‌ها و سمینارها، نمایشگاه ‌های مختلف، اجرای مسابقات و تهیه بروشورها به خصوص در زمینه عفاف و حجاب فعالیت‌های چشمگیری در سطح استان دارند.

معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این نشست تأکید قرآن کریم در خصوص عظمت امر به معروف و نهی از منکر را یادآور شد و اظهار داشت: از دیدگاه قرآن کریم کسانی که سه مسئولیت بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر را بر عهده دارند، رستگارند.

جواد صادق‌زاده با بیان این که همه زیبایی های عالم معروف و همه زشتی ها  آن منکر است، خاطرنشان کرد: معروف و منکر دارای سه مرحله قلبی، تذکر لسانی و یدی است که انسان موظف است معروفات را تشویق و از دیدن آن خوشحال شود و با تذکر لسانی به منکرات از دیدن آن متأثر شود.

وی خداوند را منشأ مطلق همه زیبایی ‌ها دانست و ادامه داد: معروفات اجتماعی همان تعاملات اجتماعی است.

صادق ‌زاده به فرمایشات امام علی (ع) در خصوص هدایت‌ گری انسان‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین معروفات هدایتگری، ارشاد و راهنمایی است.

به گفته وی معروفات و منکرات روشن و مسلم هستند و آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دارند که در تشخیص این نکته توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 680974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha