۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۵:۰۶

در پاسخ به مهر عنوان شد:

درآمد پارس جنوبی از آغاز تا کنون 30 میلیارد دلار اعلام شد

درآمد پارس جنوبی از آغاز تا کنون 30 میلیارد دلار اعلام شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: درآمد میدان گازی پارس جنوبی از ابتدای فعالیت تا کنون به سقف 30 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، عبدالجلیل رضوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص درآمد میدان گازی پارس جنوبی با اشاره به اینکه هر فاز روزانه پنج میلیون دلار ارز وارد کشور می کند، افزود: میدان گازی یاد شده روزانه  25 میلیون دلار سود عاید کشورمان می کند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی فازهای 9 و 10 قطعاً درآمد این میدان و سوددهی آن نیز افزایش خواهد یافت.

رضوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کمک‌های وزارت نفت به استان بوشهر در قالب کمیسیون تعامل پارس جنوبی با این استان گفت: در سال گذشته دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از طریق وزرات نفت به منطور توسعه این استان اختصاص یافت.

وی افزود: طرح احداث فرودگاه جدید بوشهر، تامین آب روستاهای بخش عسلویه و احداث فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی در چند نقطه استان به عنوان طرح‌های مهمی است که در آینده توسط وزارت نفت در استان بوشهر احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس بیان داشت: احداث اتوبان اهرم - برازجان - دیلم ، اتوبان دیر - بوشهر و اتوبان شیف - گناوه از پروژه‌های عام‌المنفعه ای بود که سال گذشته توسط وزارت نفت به تصویب رسید و در حال حاضر بخشی از اعتبار آن تامین شده است.

رضوی با اشاره به اینکه 750 میلیارد تومان اعتبار جهت ایجاد راه آهن بوشهر - شیراز - هرمزگان توسط وزارت نفت تخصیص یافته است، افزود: فاز صفر طرح راه آهن یاد شده در سال گذشته مطالعه شده و فاز یک آن امسال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: نیمی از هزینه اجرای این خط آهن بر عهده وزارت راه و ترابری و نیمی از آن برعهده وزارت نفت خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر این که منابع آلاینده صنعتی در پارس جنوبی بصورت دایم کنترل می‌شوند، گفت: پنج دستگاه تست آلاینده در سال جاری در سواحل عسلویه نصب خواهد شد.

وی افزود: طرح جام HSE ( بهداشت، ایمنی و محیط زیست) پارس جنوبی سال گذشته به پایان رسید و امسال به اجرا درمی‌آید.

رضوی گفت: برای توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست در سال‌های گذشته یک میلیون نهال حرا توسط سازمان منطقه ویژه در سواحل عسلویه کاشته شده است.

وی یادآور شد: بخشی از رسیدگی به مسائل زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برعهده وزارت نفت و بخشی از آن وظیفه سازمان محیط زیست است.

کد خبر 682590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha