۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۹:۴۵

هرتسوگ "ستوان بد" را با کیج بازسازی می‌کند

هرتسوگ "ستوان بد" را با کیج بازسازی می‌کند

نیکلاس کیج بازیگر برنده اسکار در فیلم سینمایی "ستوان بد" به کارگردانی ورنر هرتسوگ بازی می‌کند که نسخه امروزی فیلمی به همین نام به کارگردانی ابل فرارا است.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد تولید فیلم "ستوان بد" از اواخر تابستان آغاز می‌شود و فیلمنامه را بیلی فینکلستین نوشته که یک نویسنده تلویزیونی است و مجموعه‌های موفق چون "قانون و نظم" را در کارنامه دارد.



نیکلاس کیج

فیلم اصلی سال 1992 با نقش‌آفرینی هاروی کایتل و برایان مک الروی بر مبنای فیلمنامه فرارا و زو لوند ساخته شد و داستان آن درباره یک افسر پلیس نیویورک است که زندگی دوگانه دارد. او در خانه یک مرد خانواده نمونه به حساب می‌آید، اما در محیط کار و جامعه پلیسی فاسد است که در اعمال خلاف از جمله خرید و فروش مواد مخدر، قمار و سرقت دست دارد.

کیج 44 ساله این روزها در استرالیا مشغول بازی در فیلم "مطلع" به کارگردانی الکس پرویاس است. او اخیرا فیلم "گنجینه ملی: کتاب اسرار" را روی پرده داشت. کیج در 1996 برای فیلم "ترک کردن لاس وگاس" مایک فیگیس برنده اسکار شد و سال 2003 نیز برای فیلم "اقتباس" نامزد اسکار بود.

انتظار می‌رود هرتسوگ پس از پایان "ستوان بد"، اواخر امسال درام ویکتوریایی "کوک‌کننده پیانو" را کلید بزند که درباره سفر یک بریتانیایی به برمه ویران از جنگ است. فیلمساز 66 ساله آلمانی در کنار راینر ورنر فاسبیندر، مارگارت فن تروتا، ویم وندرس، الکساندر کلوگه و فولکر شلندورف از چهره‌های پیشرو سینما موج نو آلمان در فاصله سال‌های 1960 تا 1980 بود.

هرتسوگ در 1968 برای "نشانه‌های زندگی" جایزه ویژه هیئت داوران برلین را برد و در 1975 با "معمای کاسپار هاوزر" در جشنواره کن برنده سه جایزه شد. هرتسوگ در 1982 نیز برای فیلم "فیتس کارالدو" جایزه بهترین کارگردان کن را برد.

"آگیره، خشم خداوند" 1972، "استروژک" 1977، "نوسفراتو خون‌آشام" 1979 و "جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند" 1984 از دیگر فیلم‌های مطرح هرتسوگ هستند که موضوع آنها عموما درباره قهرمانانی با رویاهای ناممکن یا آدم‌هایی با قابلیت‌های منحصربفرد است.

کد خبر 682966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha