۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۹:۵۶

هورتن در تعطیلات آخر هفته صدای هو می‌شنود؛ گزارش فیلم‌های تلویزیون

هورتن در تعطیلات آخر هفته صدای هو می‌شنود؛ گزارش فیلم‌های تلویزیون

فیلم‌های "شیطان در لباس آبی"، "من بتی نیستم"، "هورتن"، "مرد نامرئی"، "شمال حقیقی" و ... در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی "شیطان در لباس آبی" به کارگردانی کارل فرانکلین محصول 1995 آمریکا ساعت 22 روز پنجشنبه 26 اردیبهشت از برنامه سینما یک روی آنتن می‌رود. فرانکلین 59 ساله سازنده فیلم‌های "یک چیز واقعی" 1998 و "جنایات بزرگ" 2002 است و "شیطان در لباس آبی" او در آمریکا 16 میلیون دلار فروخت.

در این فیلم 102 دقیقه‌ای دنزل واشینگتن، تام سایزمور، جنیفر بیلز و دن چیدل بازی کرده‌اند و در خلاصه داستان آن آمده: ایزی رالینز سرباز سابق جنگ جهانی دوم در لس‌آنجلس دنبال کار می‌گردد و اجاره خانه‌اش نیز عقب افتاده، در نتیجه پیشنهاد یافتن زنی را قبول می‌کند، بی‌آنکه بداند به قلب شبکه‌ای از جنایت، حق‌السکوت، فساد پلیس و زندگی خصوصی سیاستمداران می‌رود.

فیلم سینمایی "یارش" به کارگردانی محمدهادی نامور جمعه 27 اردیبهشت ساعت 15:45 از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی احمد فتحی و بازی جمال اجلالی، عنایت بخشی، مهتاج نجومی، عارف لرستانی و ... در مرکز گلستان تهیه شده و درباره پیرمردی ترکمن است که به لحاظ مالی در تنگنا است. وی اسب‌اش را برای شرکت در مسابقه آماده می‌کند و...

فیلم سینمایی "من بتی نیستم" به کارگردانی ژان ـ پی‌یر آمریس محصول سال 2006 فرانسه ساعت 23:30 روز پنجشنبه 26 اردیبهشت از شبکه دو پخش می‌شود. در این فیلم 90 دقیقه‌ای با نام اصلی "مرا الیزابت صدا بزنید" آلبا گایا بلوژی، استفان فریس، ماریا دومدروس و یولاند مورو بازی کرده‌اند.

داستان درباره دختری 10 ساله و گوشه‌گیر به نام بتی است که همراه خانواده‌اش در خانه ویلایی نزدیک به آسایشگاه بیماران روانی زندگی می‌کند و پدر او مسئول آسایشگاه است... آمریس سال 2001 برای فیلم "زندگی این است" برنده صدف نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره سن سباستین شد و سال 1996 بای "اعترافات یک بیگناه" دو جایزه جنبی از جشنواره کن برد.

نمایی از فیلم "شمال حقیقی"

انیمیشن رایانه‌ای "هورتن" با نام "هورتن صدای یک هو می‌شنوند دکتر سوس" به کارگردانی جیمی هیوارد و استیو مارتینو جمعه 27 اردیبهشت ساعت 17:30 از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم 88 دقیقه‌ای محصول سال 2008 و داستان آن درباره فیلی به نام هورتن است که روزی در جنگل صدایی می‌شنود و پی می‌برد این صدا از سیاره موجوداتی به نام "هو" می‌آید.

جیم کری، استیو کارل، کارول برنت و ویل آرنت صداپیشگان فیلم هستند که بر مبنای کتاب سوس کاریکاتوریست آمریکایی ساخته شده است. دکتر سوس بیشتر به خاطر کتاب‌های کلاسیک خود در حوزه ادبیات کودک نظیر "چگونه گرینچ کریسمس را دزدید" شهرت دارد. "هورتن" با بودجه 85 میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن حدود 284 میلیون دلار شد.

فیلم سینمایی "مرد نامرئی" ساخته فریال بهزاد محصول سال 1374 بر مبنای فیلمنامه مهدی سجاده‌چی پنجشنبه 26 اردیبهشت ساعت 20:40 از شبکه سه روی آنتن می‌رود. در این فیلم هرمز هدایت، حمید لولایی، مجید عالمی‌پروین، نادیا دلدار گلچین، علی شرکت و ... نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه فیلم "مرد نامرئی" آمده: نوجوانی به نام یوسف که در میان خانواده و مدرسه و جامعه مورد توجه نیست، بر اثر حادثه‌ای نامرئی می‌شود. یوسف نخست از این واقعه عجیب می‌ترسد، اما به تدریج از این خصوصیت منحصر به فرد خوشحال می‌شود و ...

فیلم سینمایی "شمال حقیقی" ساخته استیو هادسن جمعه 27 اردیبهشت در قالب برنامه سینما چهار ساعت 20:30 از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم 96 دقیقه‌ای محصول 2006 آلمان، ایرلند و انگستان است و پیتر مولان، مارتین کامپستن، گری لوئیس و استیون رابرتسن در آن بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان فیلم "شمال حقیقی" آمده: شان، رایلی و اسکیپر به شغل ماهیگیری اشتغال دارند و روی یک قایق کار می‌کنند، اما به دلیل توفانی بودن هوا کسب و کار آنها کساد می‌شود. تا اینکه شان به طور اتفاقی با یک قاچاقچی انسان آشنا می‌شود و ... این فیلم نامزد چهار جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی از جوایز بفتا اسکاتلند شد.

"تعطیلات از دست رفته" ساخته گرگوری گودل جمعه 27 اردیبهشت ساعت 14:20 روی آنتن شبکه تهران می‌رود. این فیلم محصول 2007 آمریکا بر مبنای ماجرایی واقعی است و دیلان والش، جمی گرتز، آرون پرل و جولیا مکس‌ول در آن بازی کرده‌اند. فیلم داستان زوجی است که برای تعطیلات کریسمس با موتور به کوهستان می‌روند، اما موتورها خراب می‌شود و...

کد خبر 683721

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha