۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۵:۱۷

دکتر مصطفوی:

ارتباط بین پیروان ادیان باعث صلح و امنیت می‌شود

ارتباط بین پیروان ادیان باعث صلح و امنیت می‌شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارتباط بین پیروان ادیان را عامل صلح و امنیت دانست و گفت: عقل و دین نیاز امروز جوامع بشری است و هر کدام از این دو که نباشد، باعث ایجاد بحران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر مهدی مصطفوی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با یه شیائو ون رئیس سازمان امور ادیان چین ارتباط بین پیروان ادیان را باعث صلح و امنیت دانست و اظهار داشت: بدون شک ارتباط بین پیروان ادیان باعث صلح و امنیت می‌شود.

وی اخلاق و معنویت را نیاز امروز جوامع بشری دانست و با تأکید بر ضرورت ارتباط و تعامل بیشتر میان پیروان ادیان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است بهترین ارتباطات علمی و اجتماعی را با پیروان ادیان داشته باشد. به دلیل فقدان معنویت و اخلاق و علم برخی در دنیای غرب و شرق دست به حرکتهای افراطی و تند می‌زنند. بی‌شک یک ملت با اخلاق و با معنویت و عالم دست به اقدامات تروریستی نمی‌زند و از آن نیز حمایت نمی‌کند.

مشاور رئیس جمهور همچنین عقل و دین را نیاز امروز جوامع بشری دانست و تصریح کرد: هر کدام از این دو که نباشد، باعث ایجاد بحران خواهد شد و در ادامه از آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات برای امضای موافقتنامه همکاریهای دینی با سازمان امور ادیان چین خبر داد و افزود: تا قبل از امضای این سند، طرفین می‌توانند برنامه‌های مشترک دینی نظیر مذاکره علمای ادیان دو کشور را داشته باشند.

در این دیدار یه شیائو ون رئیس سازمان امور ادیان چین گفت: اسلام دین صلح و برادری است و هیچ ارتباطی با افراط‌گرایی و تروریسم ندارد، وظیفه همه پیروان ادیان توسعه صلح، آرامش و امنیت در سراسر جهان است . دولت چین و سازمان امور ادیان برای بهبود وضعیت مسلمانان در چین تلاش می‌کنند. دولت چین بر توسعه اقتصادیی و اجتماعی مناطق مسلمان نشین چین تأکید دارد.

رئیس سازمان امور ادیان چین با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو ملت ایران و چین تصریح کرد: ملتهای ایران و چین هر دو به علم و اخلاق اهمیت می‌دهند و حفظ سنت و ارزشهای انسانی در دو کشور از اهمیت به‌سزایی برخوردار است . انجمن اسلامی مسلمانان چین به عنوان مسئول و متولی امور مسلمانان روابط و مناسبات خوبی با سفارت ایران در چین دارد.

وی همچنین از اعلام همدردی دولت و ملت ایران با دولت و ملت چین به مناسبت حادثه زمین لرزه اخیر در چین قدردانی کرد و گفت: ما حمایتها ، ابراز همدردیها و کمکهای انسان دوستانه ایرانیان به آسیب دیدگان زلزله را فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 686059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha