۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۷:۱۶

380 روستای هدف گردشگری تاکنون شناسایی شده است

380 روستای هدف گردشگری تاکنون شناسایی شده است

دبیر کمیته راهبردی گردشگری روستایی و عشایری گفت: در سال جاری 100 روستا مورد مطالعه قرار خواهند گرفت و باقی‌مانده روستا‌های هدف گردشگری از محل اعتبارات استانی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نمازی با اشاره به اینکه تاکنون 380 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است ، افزود: در سال 85 پروژه مطالعاتی 40 روستای هدف گردشگری تهیه شده و در سال 86 نیز طرح مطالعاتی 58 روستای هدف در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین افزود: مطالعه تمامی روستا‌های هدف گردشگری در حال بررسی است و اعتبار مربوطه جهت اجرای طرح‌های گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونت دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اختصاص می‌یابد.

دبیر کمیته راهبردی گردشگری روستایی و عشایری خاطر نشان کرد: پس از پایان طرح مطالعاتی روستا‌های هدف تمامی امور مربوط به گردشگری در روستا‌های هدف ‌باید در چار چوب طرح مطالعاتی روستا صورت پذیرد.

نمازی اطلاع رسانی در زمینه این طرح را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تا کنون 2 هزار مجموعه کتاب‌ راهنمای گردشگری روستا‌های ایران در اختیار دهیاران روستای هدف گردشگری و دستگاه‌‌های کشوری و استانی ذیربط قرار گرفته است. این مجموعه برای سایر علاقه‌مندان نیز در سطح بازار موجود است.

وی در خصوص شیوه پروژه‌های مطالعاتی روستا‌های هدف گردشگری گفت: از سوی معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای روستا‌های هدف اعتبارگذاری و کل کشور به 5 منطقه تقسیم شده است. دهیاران نیز به صورت مناقصه‌ای در سطح روستا‌های هدف شناسایی و با تایید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و به عنوان نماینده معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی مسافر به ویژه طبیعت‌گرد از روستا‌های هدف خصوصا در ایام نوروز بازدید کرده‌اند.

نمازی همچنین افزود: به زودی تمامی دهیاری‌های روستا‌های هدف با همکاری استانداری تابلوی روستای مربوطه که شامل حاذبه‌های گردشگری است، را نصب خواهند کرد.

وی از تمامی سرمایه گذاران جهت شرکت در این طرح برای احداث اقامتگاه ، نمایشگاه و فروشگاه دعوت کرد.

کد خبر 686215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha