۳ خرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۰۲

سرلشگر صفوی:

فتح خرمشهر شکست استراتژیک عراق از ایران بود

فتح خرمشهر شکست استراتژیک عراق از ایران بود

کرج - خبرگزاری مهر: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: فتح خرمشهر شکست استراتژیک عراق از ایران بود و دیدگاه جهانیان را نسبت به ایران تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در ساوجبلاغ، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 630 شهید ساوجبلاغ و سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد صاحب الزمان شهرک ولی عصر هشتگرد اظهار داشت: خرمشهر نماد و مظهر مقاومت و صلابت و وحدت ملت ایران است و فتح آن یک پدیده عادی نبود بلکه عنایات خداوند در کنار همدلی مردم و نیروهای نظامی باعث فتح آن شد.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار شهید گلگون کفن از سراسر ایران برای آزادی خرمشهر خون دادند و اگر خون شهدا نبود ایران به سرنوشت کویت مبتلا می شد.

سردار صفوی عنوان کرد: رهبری مدبرانه امام در طول دوران جنگ در تمام دنیا بی نظیر بود و زمانی که فرمانی از سوی ایشان صادر می شد تا زمانی که به اجرا درنمی آمد رزمندگان آرام نمی گرفتند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نظامی ادامه داد: به عنوان نمونه هنگامی که امام (ره) فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود یا خرمشهر باید آزاد شود یا جزیره مجنون باید نجات یابد، چنین شد و برای همه این موارد، شهیدان پیشگام شدند و خون خود را هدیه کردند.

صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاستهای غلط آمریکا تاکید کرد: آمریکا در باتلاق عراق گیر کرده است و تاکنون بیش از پنج هزار کشته داده است.

وی تصریح کرد: گیر کردن آمریکا در این باتلاق حیثیت و قدرت و صلابت پوشالی آمریکا را از بین برده در حالیکه ایران با عنایت ولی عصر (عج) هر روز بیش از روز گذشته مقتدر می شود.

فرمانده ارشد دوراه دفاع مقدس همچنین با اشاره به پیروزیهای مردم لبنان گفت: پیروزی حزب الله لبنان و مقاومت مردم فلسطین الگوبرداری شده از مقاومتهای مردم ایران است و همین امر دشمنان ایران را بیشتر به خشم آورده است.

وی در پایان شهدا را نخبگان جامعه معرفی کرد و بیان داشت: شهیدان راه خدا را انتخاب کردند و در حقیقت شهیدان نخبگانی بودند که خدا آنها را برای شهادت برگزید.

مراسم گرامیداشت سوم خرداد و یادواره 630 شهید ساوجبلاغ با حضور خانواده های شهدا، مدیران ادارات و سازمانها و فرماندهای نظامی و انتظامی غرب استان تهران برگزار شد.

کد خبر 688195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha