۱۰ خرداد ۱۳۸۷، ۱۴:۲۴

یاسین جابر در گفتگو با مهر:

ایران دوست و حامی لبنان است / فتنه بزرگی از لبنان دفع شد

ایران دوست و حامی لبنان است / فتنه بزرگی از لبنان دفع شد

عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست لبنان است انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس جمهوری این کشور را عامل دفع فتنه بزرگی از لبنان دانست.

"یاسین جابر" عضو فراکسیون توسعه و آزادی در پارلمان لبنان به ریاست نبیه بری، درباره انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس جمهوری جدید لبنان به خبرنگار اعزامی مهر به لبنان گفت : بی شک روز انتخاب میشل سلیمان(یکشنبه پنجم خرداد) یک روز منحصر به فرد است که مرحله بسیار دشوار در تاریخ لبنان یعنی مرحله خلاء ریاست جمهوری و مرحله ای که نزدیک بود لبنان وارد فتنه ای شود که پیامدهای آن قابل تصور نبود، پایان داد.

وی افزود : این روز، روز بسیار بزرگی بود، زیرا این انتخابات با حمایت بزرگ بین المللی و عربی انجام شد و محرکی  برای  آغاز مسیر جدید در لبنان است.

جابر گفت : امیدواریم این مسیر مبتنی بر آشتی داخلی و بازگرداندن حیات اقتصادی،اعتماد، امنیت و ثبات به لبنان باشد.

وی درباره وظیفه گروههای لبنانی و طرفهای منطقه ای و بین المللی پس از این انتخاب اظهار داشت : طرفهای لبنانی باید با یکدیگر توافق داشته باشند و همکاری کنند تا وحدت ملی واقعی را محقق کنند و طرفهای منطقه ای باید به لبنانی ها برای حل مشکلاتشان و آزاد کردن سرزمین ما از اشغالگری کمک کنند.

جابر گفت : جامعه بین المللی باید با دو چشم به لبنان نگاه کند از یک سو برای فشار بر اسرائیل به منظور عقب نشینی از سرزمین اشغال شده ما تلاش کند و از سوی دیگر، تجاوزات این رژیم را به حاکمیت ما متوقف کند تا ثبات و امنیت به لبنان بازگردد.

وی درباره نقش جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سیاسی اخیر لبنان تاکید کرد : بی شک ایران دوست و حامی ما لبنانی هاست، و نقش بسزایی در دستیابی گروههای سیاسی لبنان به توافق اخیر در دوحه داشت و امیدواریم همه کشورها از جمله کشورهای عربی مانند ایران از لبنان بدون هرگونه چشمداشتی حمایت کنند.
کد خبر 692093

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha