۱۰ خرداد ۱۳۸۷، ۱۸:۴۷

در سالگرد امام (ره) /

اندیشه امام درباره حکومت و دموکراسی در آفریقا بررسی می شود

رایزنی فرهنگی ایران در کشورهای زامبیا، زیمباوه، تانزانیا و کویت به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام همایش هایی برای تبیین اندیشه های آن حضرت برپا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام پایتخت تانزانیا سمیناری با عنوان " دیدگاه امام خمینی (س) درباره حکومت اسلامی و مردمسالاری دینی " به مناسبت گرامیداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (س) 12 خردادماه در محل سالن بزرگ باب العلم ساختمان حبیب بانک برگزار می کند. این سمینار با حضور چهره های دانشگاهی علما شیوخ شیعه و سنی و ایرانیان مقیم به مدت یک روز با سخنرانی و ارائه مقاله در جهت نشر افکار و آرمانهای بلند امام خمینی برپا خواهد شد.

از دیگر برنامه های گرامیداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل (س) نمایشگاه عکس و کتاب از آثار امام، نمایش فیلم گوشه هایی از زندگانی امام خمینی (س) و همچنین مراسم تشییع جنازه، توزیع و پخش بخشهایی از نامه عرفانی امام خمینی (س) به حاج احمدآقا به زبان سواحیلی، چاپ فراخوان مقاله در روزنامه و برگزاری مسابقه مقاله نویسی درباره دیدگاههای امام خمینی درباره مردمسالاری دینی است .

همچنین همایش نقش امام خمینی (س) در احیای ایدئولوژی دموکراسی در زیمبابوه برگزار می شود. 
 
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت نیز همایشی با عنوان " بررسی اندیشه امام خمینی (س)" به مناسبت نوزدهمین سالگرد رحلت ملکوتی انقلاب اسلامی در این کشور برگزار خواهد کرد .

 در این همایش موضوعات مختلف از جمله وحدت ادیان اسلامی در مقابله با استکبار جهانی و همچنین قضیه فلسطین از دیدگاه امام راحل (س) با حضور فرهیختگان مسیحی ، سنی ، شیعه و بحث پیرامون موضوعات مطروحه در تالار همایش رایزنی فرهنگی ایران مطرح می شود.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه آثار حضرت امام (س) و نمایش فیلم، مشارکت و حمایت از مراسم متعدد مردمی که در مساجد و حسینیه های کویت از طرف شیعیان و علاقمندان به امام برپا می شود، توزیع و اهداء‌ کتاب و پوستر و جزوه مربوط به حضرت امام قدس( سره ) و همچنین برپایی مراسم مردمی در سفارت با حضور ایرانیان مقیم کویت به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران را نیز در دستور کار دارد .

همایش نقش اندیشه های امام خمینی (س) در تحولات جهانی نیز در زامبیا برگزار می شود. 

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لوزاکا همایشی با عنوان "نقش اندیشه های امام خمینی (س) در تحولات جهانی" به مناسبت نوزدهمین سالگرد ارتحال امام (س) برگزار می کند.

در این همایش شکاپاواش وزیر امور خارجه، بیشاب موتورل رئیس مرکز تحقیقات کلیساها، شیخ جبریل مرکز اسلامی لوینگستون، شیخ باندا رئیس جمیعیه العلماء‌، اسدی موحد سرپرست نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لوزاکا سخنرانی می کنند.

کد خبر 692467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha