۲۱ خرداد ۱۳۸۷، ۱۶:۲۸

در آفریقای جنوبی اعلام شد؛

اسرائیل بدتر از رژیم آپارتاید سابق آفریقای جنوبی است

اسرائیل بدتر از رژیم آپارتاید سابق آفریقای جنوبی است

شمار زیادی از شخصیتها و گروه های با نفوذ آفریقای جنوبی در بیانیه ای با اعتراض به برگزاری جشنهای شصتمین سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر صهیونیستی،این رژیم را بدتر از رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا به گزارش هفته نامه Mailand Guardian که از نشریات معتبر آفریقای جنوبی است؛این بیانیه با اشاره به آواره شدن 750 هزار فلسطینی در 60 سال قبل و شهادت تعداد زیادی از آنها طی این سالها، برگزاری جشنها برای تاسیس یک حکومت نژادپرست(آپارتاید) از سوی صهیونیستها را سئوال برانگیز خوانده و رژیم صهیونیستی را بدتر از رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی دانست.

همچنین امضا کنندگان این بیانیه ضمن تاکید بر حمایت خود از بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود گفتند که آپارتاید چه در آفریقای جنوبی و چه در فلسطین رخ بدهد بدون شک جنایت علیه بشریت است.

قابل ذکر است که برخی امضا کنندگان این بیانیه شامل وزیر اطلاعات، وزیر امور ریاست جمهوری، وزیر امور استانی و دولت های محلی آفریقای جنوبی، دبیر کل بزرگترین اتحادیه کارگری، حزب کنگره، شورای قضایی مسلمانان، شوراهای کلیسای آفریقای جنوبی، گروه صدای یهودیان و دبیر کل حزب کمونیست این کشور می باشند.

24 و 25 اردیبهشت امسال برابر با شصتمین سال اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین بود؛ روز نامیمونی است که اعراب به آن " نکبت " می گویند؛ روزی که هویتی جعلی به نام رژیم صهیونیستی با کمک عوامل و نیروهای خارجی در سرزمینهای اشغالی شکل گرفت.

پانزدهم ماه می 1948 میلادی رژیم صهیونیستی پس از خروج نیروهای انگلیسی از فلسطین و اشغال کامل سرزمین مردم مسلمان و مظلوم این کشور موجودیت خود را به جهان اعلام کرد.

کد خبر 696960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha