۲۱ خرداد ۱۳۸۷، ۱۵:۵۱

ایمن سازی آزاد راهها و بزرگراههای غرب تهران آغاز شد

ایمن سازی آزاد راهها و بزرگراههای غرب تهران آغاز شد

هفته ای نیست که جاده های ارتباطی غرب تهران از جمله آزادراه کرج، بزرگراه فتح و جاده قدیم به علت سرعت بالای خودروهای عبوری و بی احتیاطی عابران پیاده شاهد تصادفات رانندگی منجر به فوت نباشد و منطقه 21 در حد فاصل اتوبان کرج از شمال و جاده قدیم از جنوب قرار دارد با 100 کشته در دو سال گذشته شاهد بیشترین حوادث رانندگی منجر به فوت در پایتخت بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه ای که با حضور قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و به منظور بررسی وضعیت ترافیک منطقه 21 برگزار شد، مسائل و مشکلات ترافیکی این منطقه که میزان بالای تلفات ناشی از سوانح رانندگی در راس آن ها قرار دارد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مهندس بهنام خوشنودی با تاکید بر این که مدیریت شهری تامین امنیت و سلامت تک تک شهروندان را وظیفه خود میداند، حفظ ایمنی عموم شهروندان به ویژه عابران پیاده از طریق عملیات ایمن سازی معابر آزادراهی و بزرگراهی را به عنوان اولویت نخست فعالیت های ترافیکی در منطقه 21 اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 21 در این جلسه با اشاره به این که این منطقه تازه تاسیس با پنج هزار و 181 هکتار وسعت 160 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده، اظهار کرد: از 290 کیلومتر طول شبکه معابر شهری این منطقه 62 کیلومتر آن آزادراه، بزرگراه و شریانی درجه یک است.

دکتر غلامحسین سلمانی با بیان این که 25 درصد از مجموع کاربریهای منطقه 21 به شبکه معابر و فضای حمل و نقلی اختصاص دارد، افزود: در مجموع یک هزار و 600 دستگاه تاکسی در 36 خط تاکسیرانی و 167 دستگاه اتوبوس نیز در 10 خط اتوبوسرانی در این منطقه فعالیت می کنند.

وی با تشریح اولویت های فعالیت ترافیکی منطقه 21 در سال 87 تصریح کرد: ایمن سازی معابر و تقاطعهای این منطقه با محوریت عابر پیاده و اجرای تقاطع های غیر همسطح منطقه در تقاطعهای جاده مخصوص و بزرگراه فتح از جمله محورهای پی بینی شده به شمار میآیند.

معاون ترافیک منطقه 21 ایجاد تسهیلات آرام سازی ترافیک در شبکه مسکونی و نیمه صنعتی منطقه، غیر همسطح سازی عبور پیاده از معابر آزادراهی و بزرگراهی، پیگیری تکمیل و تصویب طرح تفضیلی منطقه، توسعه حمل و نقل عمومی از طریق احیای پایانهها و خطوط را بخشی از برنامههای مورد نظر بر شمرد و اضافه کرد: بسترسازی برای تعامل با کاربریهای مولد و جاذب سفر از جمله دو کارخانه بزرگ خودروسازی و ساماندهی مشکل تردد و توقف و بارگیری کامیونها در منطقه از دیگر برنامه های مورد نظر است.

وی 8 گره مهم ترافیکی منطقه را جاده مخصوص در تقاطعهای ایران خودرو، کوهک، کاروان سرا سنگی و اندیشه (دوگاز) و بزرگراه فتح در تقاطع های گلها، سپاه اسلام، شهریار و کفش ملی (دوگاز) اعلام کرد و یادآور شد: شدیدترین تصادفات رانندگی نیز در جاده مخصوص و بزرگراه فتح اتفاق میافتد و تامین ایمنی این دو معبر بزرگراهی از اهمیت ویژهای برخوردار است.

سلمانی وجود کاربریهای مولد و جاذب سفر از جمله شرکتهای ایران خودرو و سایپا و ترافیک در معابر مجاور آنها، ترکیب جریان ترافیک محلی با ترافیک بین شهری و وسایل نقلیه سنگین و حمل و نقل بار و کالا و مشکل توقف کامیونها در معابر منطقه را از جمله معضلات ترافیکی این منطقه بر شمرد و گفت: عدم وجود تسهیلات جهت دسترسی و استفاده از حمل و نقل عمومی و فقدان مدل شبکه معابر و عدم پیوستگی شبکه معابر به علت شکل طولی منطقه از دیگر گره های ترافیکی منطقه 21 به شمار می آید.

وی با تشریح 15 عنوان پروژه مطالعاتی منطقه در زمینه ترافیک و با اعلام این که بهسازی وضعیت ایمنی بزرگراههای فتح، مخصوص و آزادگان در صدر راهکارهای ترافیکی منطقه 21 به شمار می‌آید، ادامه داد: ایجاد تسهیلات لازم برای دسترسی و استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی، نصب دوربینهای نظارت تصویری، ساماندهی وضعیت تردد کامیونها در محدوده مسکونی از جمله تهرانسر و کنترل دسترسیهای غیر مجاز به منظور جلوگیری از استفاده اختصاصی از معابر منطقه، از دیگر راهحلهای پیش بینی شده است.

معاون ترافیک منطقه 21 در پایان ضرورت طراحی و اجرای تقاطع های غیر همسطح به ویژه جاده مخصوص و بزرگراه فتح را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی پارک حاشیه ای در مقابل کارخانجات خودروسازی، ادامه مطالعات حمل و نقل و تشکیل بانک اطلاعاتی و ساماندهی تابلوها و تجهیزات ترافیکی از دیگر راهکارهای پیشنهادی در کاهش معضلات ترافیکی منطقه 21محسوب می شوند.

کد خبر 697017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha