۲۴ خرداد ۱۳۸۷، ۱۶:۳۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

مسمومیت دانشجویان همدانی / عامل مسمومیت در دست بررسی است

مسمومیت دانشجویان همدانی / عامل مسمومیت در دست بررسی است

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: برخی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه بوعلی همدان شب گذشته دچار مسمومیت شده اند که اقدامات درمانی برای این افراد انجام شده و عامل مسمویت در دست بررسی است.

دکتر مرتضی قائمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شب گذشته در پی تماس برخی از دانشجویان و اعلام علائم مسمومیت در آنها، مسئول تغذیه، مدیر اداره امور خوابگاهها و سایر مسئولان در مجتمع خوابگاهی پسران حضور یافتند و اقدامات اولیه برای اعزام دانشجویان به مراکز درمانی انجام گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان یادآور شد: در ابتدا به نظر می رسید که عامل مسمویت از غذای شب گذشته دانشجویان باشد و با توجه به مسمومیت برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان که در بلوک جنبی مجتمع خوابگاهی پسران دانشگاه بوعلی سینا اسکان دارند، این امر منتفی شده است چرا که غذای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از غذای دانشگاه بوعلی جدا است.

وی تأکید کرد: هم اکنون مسئولین اداره بهداشت استان همدان در خوابگاه دانشجویان حضور یافته اند و از آشپزخانه و سایر مراکز نمونه برداری انجام داده اند تا اقدامات لازم انجام گیرد و سریع تر عامل مسمومیت مشخص شود.

قائمی افزود: دانشجویانی که دچار مسمومیت شده اند در مراکز درمانی شهر همدان مورد درمان سرپایی قرار گرفتند و افرادی که نیاز به دارو داشته اند نیز پس از دریافت دارو معالجه شده اند.

در همین زمینه علیرضا آرانی نژاد دبیر جامعه اسلامی دانشگاه بوعلی سینا همدان ضمن تأیید خبر مسمومیت عده ای از دانشجویان در گفتگو با مهر خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه پس از اینکه از سوی دانشجویان اعلام شد که در برخی افراد علائم مسمومیت بروز کرده است، در خوابگاه حاضر شدند و نسبت به توزیع آب معدنی اقدام کردند و عده ای دیگر از دانشجویان را که علائم شدیدتری داشتند را به مراکز درمانی اعزام کردند.

وی افزود: هنوز علت اصلی مسمومیت دانشجویان در حال بررسی است و اینکه غذای دانشجویان و یا آب خوابگاه دچار مشکل بوده است، مشخص نیست.

دکتر عبدالله فرهادی نسب رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در گفتگو با مهر، خبر مسمومیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان را تکذیب کرد و اعلام کرد: مسمومیتی برای این دانشجویان اتفاق نیافتاده است . این در حالی است که گفته می شد 136 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اثر مصرف کباب مسموم شده اند.

کد خبر 698622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha