۲۷ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۲۳

فروش جهانی فیلم‌ها/

"اتفاق" شیامالان "هالک" را شکست داد

"اتفاق" شیامالان "هالک" را شکست داد

درام افسانه‌ای علمی "اتفاق" ساخته ام. نایت شیامالان با 1/32 میلیون دلار فروش در بازار بین‌المللی بالاتر از رقیب خود "هالک شکست‌ناپذیر" با بازی ادوارد نورتن قرار گرفت و فیلم اول هفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد تریلر ترسناک  و درجه R "اتفاق" با بازی مارک والبرگ در حالی صدرنشین بازار فروش دنیا شد که در هفته اول اکران در بازار آمریکای شمالی رقابت را به "هالک شکست‌ناپذیر" واگذار کرد.



صحنه‌ای از فیلم "اتفاق" ساخته ام. نایت شیامالان

فیلم جدید شیامالان در 5714 سینما در 88 کشور 1/32 میلیون دلار فروخت. این فیلم در 10 بازار بیش از یک میلیون دلار به دست آورد و فروش آن در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا به ترتیب 7/4، 8/3 و 9/1 میلیون دلار بود. "اتفاق" در بریتانیا نیز 4/3 میلیون دلار فروخت.

فیلم‌های قبلی شیامالان شامل "حس ششم"، "شکست‌ناپذیر"، "نشانه‌ها" و "دهکده" در مجموع بیش از 800 میلیون دلار در بازار بین‌المللی فروش داشته‌اند، اما "دهکده" فیلم قبلی او سال 2006 تنها 30 میلیون دلار در بازار خارج از آمریکا به دست آورد.

"اتفاق" داستان خانواده‌ای است که پس از شیوع یک بیماری ناشناخته که تهدیدی برای نژاد بشری است، برای بقا تلاش می‌کنند. این فیلم در حالی به موفقیت تجاری دست پیدا کرد که بسیاری از منتقدان از آن استقبال نکرده‌اند.

فیلم افسانه‌ای علمی و فانتزی "هالک شکست‌ناپذیر" به کارگردانی لوئی لتریه در 38 کشور و 3165 سینما به فروش 31 میلیون دلاری دست یافت که بیشترین رقم آن با 3/6 میلیون دلار در بریتانیا حاصل شد. فروش این فیلم در مکزیک 6/4 میلیون دلار و در روسیه 7/3 میلیون دلار بود. "هالک شکست‌ناپذیر" از هفته‌های بعد در ایتالیا و اسپانیا اکران می شود.

کمدی "جنسیت و شهر" با بازی سارا جسیکا پارکر این هفته 3/23 میلیون دلار دیگر به دست آورد و مجموع فروش بین‌المللی خود را به 136 میلیون دلار رساند که 4/40 میلیون دلار آن تنها در بریتانیا حاصل شده است. فیلم ماجرایی "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین" استیون اسپیلبرگ نیز 5/18 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم 7/357 میلیون دلار شده است.

انیمیشن "کنگ فو پاندا" در 15 کشور و 1721 سینما 14 میلیون دلار فروخت و که 3/5 میلیون آن در روسیه و 4/4 میلیون در کره جنوبی بود. مجموع فروش فیلم 5/41 میلیون دلار شده است. فیلم دنباله‌ای "وقایع‌نگاری نارنیا: شاهزاده کاسپین" ساخته اندرو آدامسن نیز در 4700 سینما و 30 کشور 2/11 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش آن در سطح بین‌المللی 123 میلیون دلار شد.

کمدی رومانتیک "آنچه در وگاس اتفاق افتاد" با بازی کامرون دیاز و اشتن کوچر در 2000 سینما 1/3 میلیون دلار به دست آورد. مجموع فروش این فیلم تاکنون 1/114 میلیون دلار شده که تقریبا 40 میلیون دلار بیشتر از فروش آن در آمریکا است.

کمدی رمانتیک "ندیمه" به کارگردانی پل وایلند در 1500 سینما سه میلیون دلار فروخت و فیلم کمدی "سر به سر زوهان نگذار" با بازی آدام سندلر نیز در چهار کشور و 455 سینما 4/1 میلیون دلار فروش داشت.

کد خبر 700227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha