۲۹ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۴۳

ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین آغاز شد

ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین آغاز شد

قم - خبرگزاری مهر : ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد از امروز در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، آیت ‌الله محمد یزدی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از گذشت سه دهه، فراز و نشیب فراوانی را پشت سر گذاشته و امروز به اقتدار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در همه شرایط باید حوزه‌های علمیه نسبت به نیازهای روز جامعه اسلامی توجه داشته باشند، گفت: پاسخگویی به مسائل و نیازهای روز یکی از وظایف مهم حوزه ‌های علمیه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روابط متقابل حکومت و روحانیت ادامه داد: حکومت امروز نمی‌تواند نسبت به روحانیت بی‌تفاوت باشد و روحانیت نیز دارای وظایفی در برابر حکومت است.

وی تاکید کرد: البته در بحث رابطه نظام و روحانیت بحث مطالبه مطرح نیست و البته ارتباط این دو باید به گونه ‌ای باشد که روحانیت بتواند به وظایف خود عمل کند.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله مقتدایی، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گزارشی از روند برگزاری اجلاسیه‌های سراسری و منطقه ‌ای برگزار شده ارائه کرد و بیان داشت: در اجلاسیه ششم مسئله روحانیت و نظام مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص ارتباط متقابل رابطه نظام و روحانیت عنوان کرد: بررسی این رابطه در نظام اسلامی که همه احکام آن باید مبنای شرعی و حقوقی داشته باشد، ضروری است.

آیت ‌الله مقتدایی در ادامه به تشریح برگزاری جلسات کمیسیون‌های این اجلاسیه پرداخت.

در دومین روز اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین، آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی، آیت ‌الله هاشمی شاهرودی، دکتر محمود احمدی ‌نژاد و دکتر علی لاریجانی به سخنرانی خواهند پرداخت.

کد خبر 701677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha