۳۰ خرداد ۱۳۸۷، ۱۲:۱۱

خشم بوش از حکم دیوان عالی آمریکا درباره زندانیان گوانتانامو

خشم بوش از حکم دیوان عالی آمریکا درباره زندانیان گوانتانامو

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز ناخرسندی مجدد از حکم دیوان عالی این کشور درباره زندانیان گوانتامو، این اقدام را به زعم خود سبب افزایش تهدیدهای تروریستی علیه آمریکا قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،"جرج بوش" در جلسه جمهوریخواهان آمریکا در واشنگتن مدعی شد : با این تصمیم دیوان عالی، تروریستهای خطرناک خارجی از یک حق قانونی بهره مند می شوند که پیش از این فقط مختص شهروندان آمریکایی بود.

بر اساس این گزارش، رای دیوان عالی ( دادگاه عالی ) آمریکا که به موجب آن زندانیان گوانتانامو می توانند پرونده اتهامی خود را در دادگاه های غیر نظامی دنبال کنند به شدت سبب خشم مقامهای کاخ سفید شده است.

بوش در ادامه این سخنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات کنگره و ریاست جمهوری آمریکا گفت : اقدام دیوان عالی دقیقا یک نوع فعالیت قضایی است که سبب ناامیدی مردم آمریکا می شود و بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که ما در سنا جمهوریخواهان را در مقام اکثریت قرار داده و مک کین را نیز به کاخ سفید بفرستیم.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی ( دیوان عالی ) آمریکا پنجشنبه هفته قبل 23 خرداد علاوه بر آنکه حکم کرد زندانیان گوانتانو می توانند در دادگاه های غیر نظامی محاکمه شوند این بند را نیز به حکم خود افزود که آن دسته از زندانیان گوانتانامو که مدرکی بر علیه آنها وجود ندارند می توانند مشمول قانون آزادی شوند که این حکم به شدت با اعتراض کاخ سفید مواجه شد.

گفتنی است که زندانیان گوانتانامو که بسیاری از آنها بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشند؛ در این زندان مخوف و بدون اینکه نظارتی از سوی سازمانهای حقوق بشر روی آنها باشد نگهداری می شوند و در غالب موارد بدون داشتن وکیلی که از آنها دفاع لازم را انجام دهد از حقوق انسانی خود به عنوان یک زندانی محروم هستند.  

کد خبر 702149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha