۷ تیر ۱۳۸۷، ۱۳:۱۵

بازی لجر در "شوالیه تاریکی" مستحق دریافت اسکار است

بازی لجر در "شوالیه تاریکی" مستحق دریافت اسکار است

یکی از منتقدان بنام آمریکایی آخرین حضور سینمایی هیث لجر فقید را در فیلم "شوالیه تاریکی" مستحق نامزدی و دریافت جایزه اسکار دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کانتکت‌میوزیک اعلام کرد پیتر تراورس در نقدی که بر تازه‌ترین روایت سینمایی کریستوفر نولان از ماجراهای بتمن در نشریه رولینگ استونز نوشت، بازی لجر را در نقش جوکر "دیوانه‌وار و درخشان" توصیف کرد.

وی نقد خود را بر "شوالیه تاریکی" چنین ادامه داد: بازی بازیگر فقید در فیلم یکی دیگر از آن تعهدهای محض است که پیشتر در "بروکبک مانتین" و "من آنجا نیستم" از او دیده‌ایم... جوکری که لجر خلق می‌کند، هیچ محدوده خاکستری ندارد و نشانی از دیوانگی اوست. جوکر لجر سال‌ها در ذهن می‌ماند.

"شوالیه تاریکی" که دومین فیلم نولان با مضمون ماجراهای بتمن / بروس وین پس از "بمتن آغاز می‌کند" است، هشتم ژوئیه روی پرده سینماها می‌رود و در واقع آخرین نقش‌آفرینی کامل لجر فقید در سینماست. پیش از این نقش جوکر را جک نیکلسن در 1989 در "بتمن" تیم برتن خلق کرده بود.

هیث لجر ژانویه امسال در سن 30 سالگی از دنیا رفت و اگر اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی نقش‌آفرینی او را در "شوالیه تاریکی" مستحق نامزدی و دریافت اسکار بدانند، لجر دومین بازیگری خواهد بود که بعد از مرگ موفق به دریافت این جایزه شده است. پیش از این پیتر فینچ سال 1976 برای بازی در "شبکه" سیدنی لومت پس از مرگ اسکار برده بود.

فیلم سینمایی "شوالیه تاریکی" با بودجه 150 میلیون دلاری تولید شده و کریستین بیل در آن نقش بتمن / بروس وین را بازی کرده است. مایکل کین، گری الدمن، آرون اکارت، مورگان فریمن و... دیگر بازیگران فیلم هستند. "بتمن آغاز می‌کند" سه سال پیش اکران شد و 205 میلیون دلار در آمریکا و 372 میلیون دلار در دنیا فروخت.

کد خبر 706478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha