به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، مینوفرشچی شامگاه گذشته در جریان سومین و آخرین شب برگزاری همایش سیمای زن در سینمای ایران در تالار حافظ شیراز در جلسه نقد و بررسی فیلم شوکران افزود: طرح شوکران اقتباسی بود از فیلم خارجی "جذابیت مرگ بار" که در آن مثلثی عشقی به همان شکل فیلم شوکران به تصویر کشیده شده بود اما شوکران به صورتی ایرانی تهیه شده و مخاطب هیچ احساسی مبنی بر مغایرت فیلم با فرهنگ ایرانی نخواهد داشت.
وی که بخشی از فیلمنامه شوکران را نیز نوشته است افزود: در فیلمنامه من پایان داستان به گونه ای دیگر رقم می خورد که توسط کارگردان به صورت کنونی تغییر کرد که البته باید گفت انتهای کنونی داستان پخته تر از فیلمنامه من است اما اگر باز هم قرار باشد انتهای فیلم را دوباره بنویسم به شکلی متفاوت از دو فیلمنامه قبلی خواهم نوشت.
در ادامه مراسم امید روحانی نویسنده و بازیگر سینما نیز گفت: هرگاه فردی از برابری حقوق زن و مردم سخنی به میان می آورد برای او از واژه فمنیسم استفاده می شود و در پی آن شاهد برخی چالش ها و مسائل خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در چنین شرایطی همواره به یک دور باطل رسیده ایم، افزود: باید سعی کنیم که واژه فمنیسم را از جامعه خود دور کنیم چراکه به محض طرح مسئله برابری حقوق زن و مرد اذهان به سوی این واژه روی می آورند و درنهایت به نتیجه ای نیز نمی رسیم.
این نویسنده سینما تاکید کرد: باید در نظر داشت که زنان جامعه دارند حقوق طبیعی خود را طلب می کنند و طرح این مسئله به معنی واژه فمنیسم در معنای واقعی خود نیست.
در ادامه مراسم پس از اکران فیلم شوکران از مینو فرشچی و امید روحانی تقدیر شد.
نظر شما