۱۷ تیر ۱۳۸۷، ۱۲:۳۷

فرمانده توپخانه سپاه:

50 توپخانه لشگر عملیاتی در سراسر کشور فعالند/ آمادگی کامل برای برخورد با دشمن

50 توپخانه لشگر عملیاتی در سراسر کشور فعالند/ آمادگی کامل برای برخورد با دشمن

فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه اعلام کرد هم اکنون 50 توپخانه لشگر عملیاتی در تیپ های فعلی سراسر کشور فعالند .

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهی یگان های توپخانه و موشکی نیروی زمینی سپاه در تشریح فعالیت ها و برخی امکانات و جنگ افزارهای این نیرو اظهار داشت: در حال حاضر 6 گروه توپخانه به نام های 56 یونس فارس، 60 رسالت تبریز، 61 محرم خراسان، 64 الحدید خوزستان و 15 خرداد اصفهان و توپخانه تهران فعال هستند که دو گروه توپخانه در جنوب شرق و غرب نیز به این ظرفیت اضافه خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 50 توپخانه لشگر عملیاتی در تیپ های فعلی سراسر کشور فعالند خاطر نشان کرد: این توپخانه ها با ترکیبی از توپهای 130، 155، 122 و کاتیوشا آماده خدمت به میهن اسلامی هستند. علاوه بر آن دانشکده توپخانه اصفهان با ترکیبی از نیروهای جدید و قدیمی ماموریت آموزش افسری این نیرو را بر عهده دارد.

سردارچهارباغی با اشاره به انجام کارتعمیرات درمرکز توپخانه تبریز یادآور شد: علاوه بر استفاده از توپهای جنگی، کاتیوشای 2، 6 و 8 لول نیروی زمینی سپاه از امکاناتی همچون راکت انداز 3 و 5، راکت های زلزال با برد 150 کیلومتر در بحث مهمات پیشرفته استفاده از گلوله های 130 و کاتیوشا با برد بالای 45 کیلومتر از جمله امکانات نیروی زمینی سپاه است.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر نیروی زمینی سپاه از ابزار و مهمات هوشمندی برخوردار است که توانایی هدف قرار دادن هدف های کوچک و متحرک را دارد که از جمله آن می توان به توپ های خوشه ای 130 و 155 اشاره کرد.

فرمانده توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه تاکید کرد که در زمینه کارهای تحقیقاتی استفاده از سیستم هدایت آتش و طرح کیت کامیپوتری با استفاده ازسیستم های هدایت الکترونیکی به بهترین شکل ممکن درحال انجام است که این امر زمینه بکارگیری سرعت و دقت لازم را در کار ایجاد کرده است.

سردار چهارباغی خاطر نشان کرد : امروز توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه این توانایی را دارند که در اولین پرتاب با حداقل تسلیحات 100 متری موضع را هدف قرار داده و در دومین شلیک هدف را به طور کامل مورد اثابت قرار دهد.

وی درپایان تاکید کرد که مواضع توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه در سراسر کشور هم اکنون به طور کامل ایجاد شده و اگر دشمن خدایی ناکرده قصد تعدی به این آب وخاک را داشته باشد آمادگی برخورد کامل با آن را داریم.

کد خبر 712088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha