۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۴۳

منطقه آزاد انزلی بی نظیرترین منطقه آزاد کشور است

رشت - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره و دبیرکانون کارفرمایی صنایع استان گیلان گفت: منطقه آزاد انزلی بی نظیرترین منطقه آزاد کشور است که اگر به طور کامل فعال سازی شود مشکل بیکاری جوانان باسواد کل استان گیلان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بندر انزلی، تطهیری مقدم عضو هیئت مدیره و دبیرکانون کارفرمایی صنایع استان گیلان عصر دوشنبه در نشست هم اندیشی صنعت و معدن در انزلی، افزود: این منطقه به لحاظ نزدیکی به بازارهای جمعیتی و قطبهای صنعتی کشور به عنوان بازار مصرف و تولید نسبت به سایر مناطق آزاد کشور از موقعیت بی نظیری برخورداراست.

وی همچنین گفت: برای عملی کردن مزیتها و فرصتهای منطقه آزاد انزلی و جذب هرچه سریعتر سرمایه گذاران باید زیر ساختهای لازم تکمیل و مهیا شود.

تطهیری بیان داشت: با رفع مشکلات حقوقی دسترسی به مساحتی که در مصوبه ایجاد منطقه آزاد انزلی تعیین شده و تأمین هزینه های ایجاد زیرساختهای لازم منطقه آزاد انزلی از سوی دولت، این منطقه قادر است هر چه سریعتر به اهداف بلند اقتصادی برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: منطقه آزاد انزلی با داشتن ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود می‌تواند استان گیلان را به دروازه صادرات شمال کشور تبدیل کند.

تطهیری اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی اگر چه به دلیل وجود برخی مشکلات اندکی دیر برای شکوفایی استان اقدام کرد، اما اکنون از سرعت مناسبی برای توسعه همه جانبه استان برخوردار است.

عضو هیئت مدیره و دبیرکانون کارفرمایی صنایع استان گیلان خاطرنشان کرد: شش منطقه‌آزاد در کشور وجود دارد که منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه‌آزاد شمال در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور از امتیازات ویژه‌ای چون نزدیکی به ‌پایتخت، مرکز استان و فرودگاه، جاذبه‌های گردشگری و خطوط حمل و نقل دریایی برخوردار است.

کد خبر 712526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha