۱۸ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۳۵

براساس سال 85 عنوان شد؛

شناسایی 11 هزار میلیارد ریال دارایی ثبت نشده در شرکت‌های وابسته به شهرداری

شناسایی 11 هزار میلیارد ریال دارایی ثبت نشده در شرکت‌های وابسته به شهرداری

مدیر کل مجامع، شرکت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری تهران از وجود 11 هزار میلیارد ریال دارایی های ثبت نشده شهرداری در شرکت ها و سازمانهای تابعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اقدامیان در جلسه امروز شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص ساماندهی وضعیت سازمانها و شرکت های وابسته به شهرداری تهران پرداخت.

وی با اشاره به وجود 106 شرکت و سازمان تابعه شهرداری تهران، افزود: شهردار تهران در حال حاضر 19 سازمان و 56 شرکت فعال دارد.

مدیرکل مجامع، شرکت ها و سازمانهای وابسته به شهرداری تهران گفت: از 56 شرکت تابعه ، 50 شرکت صد درصد متعلق به شهرداری تهران است.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر شناسایی شرکت ها وسازمانهای وابسته به شهرداری ، افزود:  لایحه ای از سوی شهرداری برای ساماندهی این شرکت ها و سازمانها به شورای شهر ارائه گردید.

اقدامیان به تصویب این لایحه در شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: تخصصی کردن موضوع فعالیت تمامی سازمانها و شرکت ها ، جلوگیری از فعالیت مشابه و موازی و همچنین تعیین شاخص های ارزیابی عملکرد و در نهایت تعیین تکلیف سازمان ها و شرکت هایی که فعالیت منفی دارند، در این لایحه دیده شده است.

اقدامیان به تهیه اساسنامه ساماندهی شرکت ها و سازمانهای تابعه شهرداری تهران وتصویب آن در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهیه آیین نامه مالی و معاملاتی ، تهیه آیین نامه نحوه انعقاد قرار داد، تهیه دستورالعمل تنظیم بودجه جامع و ... از دیگر مواردی است که در این اساسنامه دیده شده است.

وی با اشاره به شناسایی معادل حدود 11 هزار میلیارد ریال از دارایی های ثبت نشده در شرکت ها و سازمانهای تابعه شهرداری تهران ، گفت: این میزان دارایی بر اساس سال 85 تعیین شده است.

کد خبر 712664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha