۳۰ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۰۴

فروش روز جمعه/

"شوالیه تاریکی" رکورد فروش در یک روز را جابجا کرد

"شوالیه تاریکی" رکورد فروش در یک روز را جابجا کرد

فیلم جدید مجموعه "بتمن" به لطف حضور هیث لجر فقید به نقش شخصیت جوکر، با 4/66 میلیون دلار فروش در روز جمعه رکورد بهترین فروش در یک روز را شکست.

به گزارش خبرنگار مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد فیلم "شوالیه تاریکی" به کارگردانی کریستوفر نولان که از بامداد روز جمعه در بازار آمریکای شمالی اکران شده، رکورد قبلی بهترین فروش را در یک روز را جا به جا کرد که تا پیش از این با 8/59 میلیون دلار در اختیار "اسپایدرمن 3" بود.

انتظار می‌رود این فیلم رکورد فروش هفته اول تاریخ سینما را نیز جا به جا کند که این رکورد نیز با 1/151 میلیون دلار در اختیار "اسپایدرمن 3" است. "شوالیه تاریکی" بامداد روز جمعه نیز با 5/18 میلیون دلار فروش رکورد بیشترین فروش نیمه‌شب را شکست که تا قبل از آن در اختیار "جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود سوم ـ انتقام سیت" بود.

فروش روز اول فیلم جدید بتمن بسیار بیشتر از فروش هفته اول "بتمن آغاز می‌کند"، فیلم قبلی این مجموعه است که سال 2005 در سه روز 7/48 میلیون دلار فروخت. منتقدان از "بتمن آغاز می‌کند" نولان استقبال کردند، اما نقدهای مثبت نوشته شده بر "شوالیه تاریکی" بسیار بیشتر است.

پل درگارابدیان، رئیس موسسه مدیا بای نامبرز که آمار فروش فیلم ها را پیگیری می‌کند، در این باره گفت: تاکنون چیزی مانند این ندیده بودیم، مرگ یک بازیگر خوب در دوران اوج بازیگری او، یک نقش‌آفرینی افسانه‌ای و فیلمی که تمام انتظارات را برآورده می‌کند. همه اینها دست به دست هم داده تا این فروش رکوردشکن خلق شود.

هیاهو درباره دنباله بتمن، مدت‌ها پیش از مرگ تصادفی لجر بر اثر مصرف بیش از حد داروی تجویز شده توسط پزشک در ماه ژانویه، بالا گرفته بود. پاییز پارسال پخش آنونس‌های "شوالیه تاریکی" که لجر را به نقش جوکر مجنون با گریم یک دلقک نشان می‌داد، بیش از پیش بر جنجال ها دامن زد. در این بین استقبال منتقدان سینما از نقش‌آفرینی او نیز شرایط را برای رکوردشکنی این فیلم فراهم کرد.

کریستین بیل بار دیگر به نقش بتمن، مبارز نقابدار و نگهبان خودگمارده قانون ظاهر شده که اسیر یک تراژدی شخصی است و مایکل کین، مورگان فریمن، گری اولدمن و مگی جیلنهال دیگر بازیگران "شوالیه تاریکی" هستند.

در فیلم جدید، بتمن با کمک ستوان جیم گوردون (گری اولدمن) و دادستان هاروی دنت (آرون اکهارت) می‌کوشد یک سارق بانک معروف به جوکر را دستگیر کند که مردی روانی است و شهر گاتام را تحت کنترل خود درآورده است. گروهی از منتقدان نقش‌آفرینی لجر را شایسته نامزدی اسکار می‌دانند.

کد خبر 718659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha