۳۱ تیر ۱۳۸۷، ۱۶:۲۵

احداث بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز عملی نشد

تبریز - خبرگزاری مهر: مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی، احداث بیمارستان پیشرفته تامین اجتماعی در تبریز عملی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، جمال الدین نیکنامی، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وجود موافقت و دستور اکید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، احداث بیمارستان جدید در تبریز به دلیل عدم همکاری برخی از ارگانهای مربوطه میسر نیست.

وی ضمن انتقاد شدید از کارشکنی دستگاه ‌های مختلف در اجرای پروژه های حیاتی در تبریز یادآور شد: نبود همکاری بین بخشی در منطقه مهمترین عامل عدم رغبت سرمایه گذاران در پروژه های عمرانی است.

نیکنامی افزود: برخی نبود سرمایه گذاری های کلان در آذربایجان شرقی را به دولت ربط می دهند این درحالی است که مهمترین مشکل موجود نبود روحیه همکاری در بین مسئولان محلی است.

وی تاکید کرد: سرمایه گذار در جایی که احترام، مهربانی و روح همکاری وجود دارد حضور می یابد نه در جایی که هزاران مشکل و مانع برایش به وجود آورند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با تاکید بر نیاز مبرم کلانشهر تبریز به احداث مراکز درمانی پیشرفته گفت: در حال حاضر از زمان ساخت بیمارستان 29 بهمن تامین اجتماعی تبریز بیش از 40 سال می گذرد و این برای کلانشهر تبریز به هیچ عنوان شایسته نیست.

وی با اشاره به اینکه در جهان مدرن امروز ساختمان بیمارستانی یکی از مستحکم ترین سازه‌ های شهری به شمار می روند افزود: ساختمان بیمارستان 29 بهمن تبریز گرچه در طول زمان بارها بازسازی شده اما به طور کامل فرسوده و از رده خارج است.

نیکنامی با بیان اینکه به جای این بیمارستان 96 تختخوابی فرسوده پیشنهاد احداث بیمارستانی جدید به سازمان ارائه شده، گفت: شخص مدیرعامل سازمان ضمن استقبال از این طرح، مجوز احداث بیمارستانی 150 تختخوابی صادر کرده اند اما به دلیل خلف وعده مسئولان محلی تاکنون چنین امری محقق نشده است.

وی نیاز تامین اجتماعی را تامین زمینی به مساحت 10 هکتار در غرب تبریز عنوان کرد و افزود: در حالیکه کلانشهری مانند شیراز بسیار پس از تبریز مجوز ساخت بیمارستان را اخذ کرده اما با همکاری استانداری و شهرداری شیراز، زمینی به مساحت 31 هکتار در اختیار مدیریت درمان آن استان قرار گرفته است.

نیکنامی عدم همکاری بین دستگاه‌های اجرایی را مهمترین عامل مشکلات پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی دانست و گفت: بر همین اساس نیز شرکتهای وابسته به سازمان تامین اجتماعی برای سرمایه گذاری های کلان در این منطقه رغبت چندانی از خود نشان نمی دهند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت بیمارستان پیشرفته استاد عالی نسب در شرق تبریز افزود: زمین این بیمارستان نیز توسط بازماندگان استاد عالی نسب در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفت.

وی خدمات درمانی تامین اجتماعی را در کاهش مشکلات درمانی اقشار مختلف مردم انکارناپذیر دانست و گفت: امکانات مراکز درمانی این سازمان و سطح کیفی خدمات ارائه شده بسیاری از مشکلات و کمبودهای درمانی استان را حل و فصل کرده است.

نیکنامی با اشاره به اینکه مشکلات قلبی بالاترین علل مرگ و میر در آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است، گفت: تا پیش از راه اندازی بیمارستان عالی نسب، بیماران قلبی در این استان برای انجام درمان آنژیوگرافی باید 5/1 سال در انتظار بماندند اما هم اکنون این زمان به یک ماه کاهش یافته است.

وی از خرید دستگاه جدید آنژیوگرافی خبر داد و افزود: با راه اندازی دستگاه دوم آنژیوگرافی در بیمارستان عالی نسب تبریز، درمان بیماران قلبی در آذربایجان شرقی به روز خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با دستور استاندار آذربایجان شرقی و همکاری شهرداری و سازمان مسکن و شهرسازی زمین مورد نیاز احداث بیمارستان تامین اجتماعی در غرب تبریز عملی شود.

کد خبر 719741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha