۱ مرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۳۷

سرطان معده دومین سرطان شایع درایران است

سرطان معده دومین سرطان شایع درایران است

دبیرعلمی سومین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: سرطان معده به همراه سرطان مری پس از سرطان پوست شایع ترین سرطانها در ایران شناخته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر پرویز دریایی افزود: خوشبختانه در حال حاضر سرطان مری در صورت تشخیص زودرس در مراحل ابتدایی به صورت کامل و با روشهای جراحی و شیمی درمانی قابل درمان است و طرحهای غربالگری در مراکز مختلف و استانهایی چون آذربایجان ومازندران که سرطان مری در آنها شیوع بیشتری دارد، اجرا می شود و نتایج این تحقیقات و بررسیها منجر به جراحی های موفق و درمان کامل بیماری می گردد.

وی گفت: درمان سرطانهای ناحیه فوقانی دستگاه گوارس با روش جراحی صورت می گیرد و خوشبختانه در این زمینه درکشورخودکفا می باشیم و درمان سرطان مری و معده با ذخیره ارزی همراه است چرا که بیماران برای درمان وانجام اعمال جراحی نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارند و تنها در بخش شیمی درمانی نیازمند به واردات دارو هستیم و در این زمینه نیز کمبود وجود ندارد.

دریایی حرکت به سوی درمان قطعی سرطان مری و معده را مهمترین رویکرد سومین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران نام برد و تصریح کرد: در این کنگره تصمیم داریم تا با معرفی تکنیکهای پیشرفته ، تشخیص و روشهای جدید جراحی با همکاری متخصصان جراحی راه را برای درمان قطعی این بیماریها هموار کنیم .

یاد آوری می شود، سومین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران 7 تا 9 آبان ماه جاری برگزار می شود.

کد خبر 720189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha