۴ مرداد ۱۳۸۷، ۱۵:۲۲

تقوی :

مهمترین کارکرد نماز جمعه نفاق ‌زدایی است

مهمترین کارکرد نماز جمعه نفاق ‌زدایی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ سراسر کشور با اشاره به دشمنی منافقان با نماز جمعه مهمترین فلسفه برپایی نماز جمعه را خنثی کردن توطئه های منافقان و دشمنان خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته‌ تهران گفت : یکی از مهمترین دلایل تشکیل شدن نماز جمعه کور کردن نقشه‌های سیاه و توطئه‌های پلید منافقین بود زیرا تاریخ نماز جمعه نشان می‌دهد منافقین بیشترین دشمنی را با نماز جمعه داشته و دارند و این امر به دلیل نفاق زادیی و ایجاد صمیمیت، برادری وهمدلی این فریضه الهی است.

وی با بیان تاریخچه آغاز اقامه نماز جمعه در تهران در پنجم مرداد سال 58 به حکم امام (ره) توسط آیت الله طالقانی گفت : امروز در 600 شهر کشور نمازجمعه اقامه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعه اول مرداد هر سال با تصویب شورای فرهنگ عمومی هم به عنوان روز نمازجمعه ثبت شده است گفت :‌ امام با درایت خود این هدیه  الهی را به امت اسلام تقدیم کردند و با اقامه اولین نمازجمعه فصل جدیدی در تاریخ انقلاب گشوده شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ کشور گفت : امام نماز جمعه باید از سوی فقیه و حاکم اسلامی نصب شود و تا شعاع شش کیلومتر نماز جمعه دیگری نباید اقامه شود، زیرا اسلام می‌خواهد در هر جمعه هیبت و عظمت مسلمانان را در وحدت به نمایش بگذارد.

تقوی حضور مردم را حلال مشکلات خواند و گفت : در دوران پس از انقلاب همین نمازجمعه و خطبه‌های آن توطئه‌های زیادی را خنثی کرد و خطرات بسیاری را هم از بین برد. درهشت سال دفاع مقدس هم نماز جمعه پشتیبان قوی و نیرومند رزمنده‌ها بود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه نماز ولایت و حاکمیت است گفت :  حضور ما در اجتماع جمعه این پیام را دارد که رهبرا،اماما، ولی فقیه، حاکم اسلامی، نظام ما بیعتمان را تجدید می‌کنیم و در صحنه حاضریم.  

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه‌ سراسر کشور با اشاره به تاکید پیامبر اسلام بر نماز جمعه اظهار داشت : امام جمعه باید فصیح،‌ بلیغ و سخنور باشد. رسا صحبت کند، با صراحت مطالب را به مردم بگوید، نسبت به مسائل مسلمانان و جهان اسلام آگاهی لازم را داشته باشد، عالم به زمان باشد و قدرت تحلیل رخدادهای سیاسی و پدیده‌های اجتماعی را داشته باشد.

کد خبر 721788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha