۵ مرداد ۱۳۸۷، ۱۱:۴۶

سیمای ترسیمی اندیشه غربی برای ظهور قتل و غارت است

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون شعب بنیادهای حضرت مهدی موعود (عج) گفت: سیمایی که اندیشه غربی برای ما از ظهور ترسیم کرده است قتل، غارت و کشتار است.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام محمد صادق کفیل، صبح امروز در همایش فرهنگی آموزشی اندیشه های آسمانی در جمع برگزیدگان کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در مشهد افزود: متاسفانه در تبلیغ مهدویت تنها به وجه منتظر بودن آن توجه کرده ایم و از ظهور آن حضرت (عج) افق روشنی را ترسیم نکرده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: منتظر و شیعه عصر غیبت باید برای تبدیل غیبت به ظهور برنامه ریزی داشته باشد و کانون های فرهنگی مساجد می توانند نقش محوری را برای رساندن مردم به تصویر روشنی از ظهور داشته باشند.

وی اظهار داشت: غیبت هزار و 170 ساله حضرت مهدی (عج) یک جبر تاریخی نبوده بلکه باید علت آن را در تاریخی جستجو کنیم که خودمان پایه گذار آن هستیم.

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه مساجد نباید در امور اجتماعی خنثی باشند، افزود: باید خودسازی و جامعه سازی را برای رسیدن به حکومت مهدوی آغاز کرده و مهدویت را وارد هنر، صدا و سیما، مدارس، دانشگاه و...کنیم.

وی اعضای کانونهای مساجد را زمینه سازان موفق ظهور خواند و بیان داشت: پیروی از امام زمان (عج) اولین قدم در زمینه سازی تحقق حکومت جهانی است.

معاون شعب بنیادهای حضرت مهدی موعود افزود: حضرت حجت(ع) هنگام تولد، پس از حمد الهی و سلام بر ائمه معصومین (ع) برای فرج و ظهور خود دعا کردند و ما باید این دغدغه ظهور و فرج را در جامعه توسعه دهیم.

وی عنوان کرد: ما متولد زندان غیبت هستیم و چون از بیرون این حصار خبری به ما نرسیده، دغدغه خروج از زندان غیبت را نداریم.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به روایاتی که شیعیان عصر غیبت را ایتام آل محمد(ص) خطاب می کنند، گفت: انسان تا نعمتی را از دست ندهد متوجه نبود آن نمی شود.

12 هزار نفر از برگزیدگان کانونهای فرهنگی هنری از 26 تیرماه تا دوم شهریور ماه امسال طی 10 دوره در همایش اندیشه های آسمانی در مشهد گرد هم می آیند.

کد خبر 722032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha