۶ مرداد ۱۳۸۷، ۱۴:۵۱

مرمت کاران نسخ خطی جمهوری آذربایجان در مشهد آموزش می بینند

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون وزیر فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان گفت: هنر مرمت کاران ایرانی می تواند برای مرمت کاران آذربایجان الگو باشد و تلاش می کنیم تعدادی از این افراد جهت انتقال آموزشهای لازم به مشهد اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، عدالت علی اف معاون وزیر فرهنگ توریسم آذربایجان وهیئت همراه ظهر امروز با رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دیدار و در رابطه با راههای تعامل و همکاری گفتگو کردند.

در این دیدار معاون وزیر فرهنگ آذربایجان ضمن تاکید بر ارتباط متقابل کتابخانه ای و مرمت آثار و نسخ خطی با آستان قدس رضوی اظهار داشت: تجربیات ارزشمندی که در آستان قدس رضوی در زمینه مرمت و نگهداری آثار و نفایس خطی وجود دارد برای مرمت کاران آذربایجان می تواند الگو باشد و تلاش می کنیم تعدادی از این افراد را جهت انتقال آموزش های لازم به مشهد اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری آذربایجان 10 هزار کتابخانه وجود دارد، تصریح کرد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور آذربایجان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و نشانه علم دوستی و انس عموم مردم با کتاب است.

علی اف ابراز امیدواری کرد: در زمینه همکاریهای کتابخانه ای، تبادل نسخ خطی و ترمیم و نگهداری آثار و نفایس خطی تعامل مناسبی بین کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و کشور متبوعش برقرار شود.

وی در خصوص موزه های آستان قدس رضوی نیز اظهار داشت: در طول حضور در جمهوری اسلامی ایران موزه های متعددی را بازدید کردم که موزه های آستان قدس رضوی دارای اشیا و نفایس ارزشمند و منحصر به فردی به خصوص در زمینه فرش است.

معاون وزیر فرهنگ و توریسم آذربایجان همچنین افزود: ایران در دنیا به لحاظ قدمت تاریخی و وجود آثار فرهنگی و هنری دارای شهرت است و ما در این سفر تنها با بخشی از آن آشنا شدیم.

در این دیدار محمد هادی زاهدی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز با اشاره به ارتباطات فرهنگی دو کشور، ابراز امیداواری کرد از طریق رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان بعضی تفاهمات صورت گرفته در زمینه همکاری های کتابخانه ای و مرمت آثار خطی تا حصول نتیجه دنبال شود.

کد خبر 723033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha