۷ مرداد ۱۳۸۷، ۱۴:۱۳

کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در سوریه تأسیس می‌شود

کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی در سوریه تأسیس می‌شود

رایزن فرهنگی ایران سوم مرداد با رئیس دانشگاه دمشق دیدار و درباره تأسیس مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار انصاریان رایزن فرهنگی ایران در سوریه ضمن تشکر از همکاری های دکتر "وائل معلا" رئیس دانشگاه دمشق جهت بالا بردن سطح کیفی زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه، درباره وضعیت زبان و ادبیات فارسی در سه دانشگاه دولتی سوریه شامل دانشگاه های دمشق، حلب و البعث و راه اندازی گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تشرین لاذقیه توضیحاتی ارائه کرد.

انصاریان در ادامه افزود: دانشجویان دو گروه دمشق و البعث سال چهارم را امسال به اتمام خواهند رساند و بنابراین موفق به اتمام مرحله کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی خواهند شد. پیشنهاد می شود با همکاری دانشگاه ها و وزارت علوم در جمهوری اسلامی ایران، مرحله کارشناسی ارشد را در دانشگاه های کشور سوریه بالاخص دانشگاه دمشق راه اندازی کنیم خصوصا که در این زمینه مؤسسه های ذکر شده در ایران، اعلام آمادگی نسبت به تامین اساتید، متون و کتب درسی برای ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های سوریه هستند.

"وائل معلا" نیز موافقت اولیه خود را جهت راه اندازی مرحله فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه دمشق برای سال تحصیلی آینده اعلام و بر همکاری بیشتر در زمینه های تحصیلی بین ایران و سوریه تأکید کرد.

سپس رایزن فرهنگی ایران گفت: مراحل نهایی اتمام کتاب "راهنمای سرفصل تشریحی دروس رشته زبان و ادبیات فارسی" به دو زبان عربی و فارسی برای دانشجویان به پایان رسیده است. این راهنما بارها مورد بررسی و ویرایش استادان ایرانی و سوری قرار گرفته و به عنوان اولین راهنمای آموزشی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و مدرسان در سوریه است که می تواند در سایر کشورهای عربی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه دمشق از تلاش های رایزنی فرهنگی ایران در زمینه تدریس و ارائه همکاری علمی و فرهنگی با مؤسسات آموزشی و دانشگاه های سوریه قدردانی کرد.

کد خبر 723641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha