۸ مرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۲۹

برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم هیچ مشکلی نداریم

مشهد - خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود سرمازدگی در سال گذشته و خشکسالی در سال جاری در تولید برخی اقلام مورد نیاز مردم با مشکل مواجهیم، اما هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمدجواد محمدی زاده پیش از ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار افزود: با وجود سرمازدگی و خشکسالی برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مشکلی نداریم، اما آنچه مهم است تنظیم و مدیریت بازار است.

وی با اشاره به برگزاری 14 جلسه ستاد تنظیم بازار در سال گذشته و تنظیم و کنترل مناسب بازار توسط بازرسین و دستگاه های ذیربط، در ارتباط با ساماندهی وضع بازار گفت: انتظار می رود در سال جاری این فعالیتها مضاعف شود تا چالشهای مرتبط با افزایش لجام گسیخته قیمتها در سطح جهانی ساماندهی شود.

محمدی زاده تاکید کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار هر 15 روز یکبار تشکیل شود تا با تنظیم بازار کالاهای خارج شده از سبد حمایتی دولت و مدیریت قیمتها، آرامش در جامعه حاکم شود.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم جلوگیری از بروز آسیبهای اجتماعی برای اقشار کم درآمد، حمایت و نظارت بر کالاهای با اهمیت در سبد مصرفی خانوار، ذخیره سازی کالاها و جلوگیری از نوسانات بی رویه کالاها در ایام ویژه، فعال کردن کمیته های تخصصی ستاد تنظیم بازار و تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور شناخت کامل بازار تأکید کرد و گفت: باید از بخش خصوصی حمایت کنیم تا به حوزه تنظیم بازار وارد شود.

وی عملکرد جهاد کشاورزی در خرید گوشت قرمز و مرغ و موفقیت این سازمان در تنظیم بازار مصرف داخل و جلوگیری از ضرر تولید کننده ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بیش از 50 درصد دامهای صدمه دیده بر اثر خشکسالی در خراسان رضوی خریداری شد.

محمدی زاده با اشاره به افزایش سهمیه شیر استان تأکید کرد تا چهار روز آینده سازمان بازرگانی مطالبات معوقه دامداران را پیگیری کند و کمیته شیر خانوار به صورت منظم به بررسی و ساماندهی مسئله شیر بپرازد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده در استان کمبود سیمان نخواهیم داشت و باید به دنبال بازارهای خارجی برای سیمان مازاد استان باشیم، اظهار داشت: با توجه به اجرای طرحهای مسکن مهر و انبوه سازی، نظارت و کنترل بر چگونگی عرضه سیمان، فولاد، آجر و سایر اقلام ساختمانی ضروری است که باید توسط کمیته صنعت و معدن کمیسیون تنظیم بازار پیگری شود.

وی از مسئولان خواست تا در آستانه ماه مبارک رمضان سازمان های تخصصی و بازرگانی در مورد ذخیره سازی، تأمین کالا، کنترل قیمتها و نوسانات بازار اقدامات لازم را مبذول دارند و به عرضه سبد کالا در موقع مناسب و با کیفیت قابل قبول در میان مردم اهتمام ورزند.

محمدی زاده برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در تمامی شهرها را در آستانه بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان، کاری ارزشمند در راستای رفع نیاز مردم عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه ها باید بر عرضه مواد غذایی اصلی، کیف، کفش و لباس با کیفیت با قیمت پاینتر از سطح عمومی بازار تمرکز داشته باشند.

کد خبر 724098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha