۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۱۴:۴۶

قاسمی جامی در گفتگو با مهر:

"زمزمه بودا" به قصد فروش ساخته نشد

"زمزمه بودا" به قصد فروش ساخته نشد

کارگردان فیلم سینمایی "زمزمه بودا" هدف از تولید این فیلم را نه فروش بالا که تلاش برای انتقال پیامی انسانی اخلاقی به مخاطب ذکر کرد.

حسین قاسمی جامی که "زمزمه بودا" او امروز پروانه نمایش گرفته، به خبرنگار مهر گفت: فیلم درباره تاثیر جنگ بر کودکان است، گرچه قصه در افغانستان می‌گذرد و تصویرگر حوادثی است که در سال‌های اخیر بر کودکان این سرزمین گذشته، اما سعی کرده‌ام در فیلم نگاهی انسانی به موضوع داشته باشم.

بازیگران "زمزمه بودا" افغانی هستند و تنها یک بازیگر ایرانی در آن بازی می‌کند؛ ناصر روئین‌تن که پیش از این در فیلمی مقابل دوربین نرفته و یکی از نقش‌های اصلی را دارد. "زمزمه بودا" در جشنواره بیست و یک فیلم کودک و نوجوان همدان اکران و نامزد جایزه کارگردانی شد و جایزه ویژه هیئت داوران را به دست آورد.

قاسمی جامی در ادامه افزود: گرچه مخاطب "زمزمه بودا" فقط کودکان نیستند، اما فیلم در اکران جشنواره با مخاطب کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد. البته بزرگترهایی هم که فیلم را دیدند، آن را پسندیدند. "زمزمه بودا" روایتی از تاثیر جنگ بر زندگی و سرنوشت کودکان است، اما سعی کرده‌ام این روایت برای مخاطب کودک و بزرگسال جذاب باشد.

وی ادامه داد: با توجه به فیلم‌هایی که این روزها روی پرده است و استقبالی که از این آثار می‌شود، "زمزمه بودا" نمی‌تواند اکران طولانی و پررونق داشته باشد. از ابتدا هم این فیلم به قصد فروش بالا ساخته نشد، بلکه هدف انتقال پیامی انسانی و اخلاقی به مخاطب است که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است.

علی‌اصغر اوجانی تهیه‌کنندگی "زمزمه بودا "را بر عهده داشته است.

کد خبر 727048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha