۱۴ مرداد ۱۳۸۷، ۱۵:۵۸

مسئولان بانکی بررسی کردند:

راهکارهای تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی

راهکارهای تسهیل در  پرداخت تسهیلات بانکی

در نشست مشترک مسئولان بانک مرکزی و مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی راهکارهای تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر دراین جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، مدیران عامل بانکها مشکلات موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات بانکی را مطرح کردند و سپس راهکارهایی برای رفع این مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

انحراف تسهیلات بانکی از جمله مواردی بود که در این نشست مطرح و قرار شد مسئولان بانکها نظارت بیشتری بر نحوه هزینه شدن تسهیلات اعطایی خود داشته باشند.

همچنین در این نشست مشترک دغدغه های رئیس جمهوری در خصوص رفع سریع موانع تسهیلات دهی بانکها بررسی و مقرر شد با تدوام این جلسات راهکارهای عملیاتی در این خصوص اتخاذ شود.

به گزارش مهر، طی روزهای اخیر رئیس جمهوری در نامه ای به طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی خواستار اقدام بدون مماشات و اتلاف وقت وی برای رفع مشکلات جدی اخیر در تسهیلات دهی بانکهای دولتی به اقشار مردم شد.

رئیس جمهوری در این نامه به مظاهری نوشته است: چنانچه می دانید مدتی است علی رغم پشتیبانی بانک مرکزی، ارائه تسهیلات به اقشار گوناگون در برخی از بانکهای دولتی با مشکلات جدی مواجه شده است و بخشهای مختلف اقتصادی در آستانه آسیبهای سنگین و بعضا جبران ناپذیر قرار گرفته اند.

احمدی نژاد در این نامه ادامه این وضعیت را که به بهانه عدم بازگشت منابع و یا کنترل برداشت از بانک مرکزی و محدودیت چاپ و توزیع خارج از قاعده چک پولها انجام می شود، موجب بروز تبعات منفی اقتصادی گسترده و به علاوه تضعیف بانکهای دولتی دانست. 

کد خبر 727127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha