۱۵ مرداد ۱۳۸۷، ۹:۵۱

اداره سانسور بریتانیا از درجه‌بندی "بتمن" دفاع کرد

اداره سانسور بریتانیا از درجه‌بندی "بتمن" دفاع کرد

هیئت درجه‌بندی فیلم بریتانیا BBFC پس از دریافت بیش از 80 مورد شکایت به خاطر تصاویر آزارنده فیلم سینمایی "شوالیه تاریکی" از تصمیم خود در اعطاء درجه 12A به فیلم دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بی‌بی‌سی اعلام کرد برابر با درجه 12A کودکان زیر 12 سال بدون همراهی یک بزرگسال نمی‌توانند فیلم مورد نظر را ببینند. طبق این درجه‌بندی یک فیلم نباید بر "خشونت" و "جراحت و خون" تاکید داشته باشد.



پوستر "شوالیه تاریکی"

سو کلارک، سخنگوی BBFC با دفاع از تصمیم هیئت درجه بندی فیلم بریتانیا، از "شوالیه تاریکی" کریستوفر نولان به عنوان فیلمی فانتزی نام برد که خشونت آن صرفا تلویحی است. با این حال کلارک تایید کرد این هیئت ابتدا درجه 15 (تماشای فیلم برای افراد زیر 15 سال ممنوع) را برای فیلم جدید بتمن در نظر گرفته بود.

"شوالیه تاریکی" صحنه‌ای دارد که در آن بتمن با نقش‌آفرینی کریستین بیل در اداره پلیس، جوکر با بازی هیث لجر فقید را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. هیئت درجه بندی فیلم بریتانیا با دفاع از تصمیم خود گفت: ضربه‌های وارد شده بر شخصیت جوکر خارج از دوربین است و هیچ نشانه‌ای از جراحت دیده نمی‌شود.

در همین حال کیت واز، رئیس کمیته انتخاب امور خانگی گفت درجه 12A برای فیلم جدید بتمن بسیار کم است، بخصوص که شخصیت جوکر در فیلم از چاقو استفاده می‌کند. او در این باره به روزنامه ایندیپندنت گفت: BBFC باید خشونت بی‌جهت در فیلم "شوالیه تاریکی" را بپذیرد. من قطعا حاضر نیستم دختر 11 ساله خود را برای دیدن این فیلم به سینما ببرم. "شوالیه تاریکی" باید درجه 15 می‌گرفت.

کلارک با تاکید بر ماهیت فانتزی فیلم جدید بتمن و مبنای آن که قصه‌های مصور است، گفت: بتمن نمی‌تواند از ساختمان‌ها بپرد و پرواز کند و جوکر نیز شخصیتی با ابعاد واقع‌گرایانه نیست و همیشه لبخند به لب دارد.

تاکنون 7/4 میلیون بلیت فیلم "شوالیه تاریکی" در بریتانیا فروخته شده است. این فیلم از سه هفته پیش در بازار آمریکای شمالی اکران شده و تاکنون 9/394 میلیون دلار فروش داشته است.

استودیو برادران وارنر توزیع‌کننده "شوالیه تاریکی" پیش‌بینی کرده این فیلم رکورد 461 میلیون دلاری "جنگ‌های ستاره‌ای" را جابجا می‌کند و پس از "تایتانیک" دومین فیلم پرفروش تاریخ بازار آمریکای شمالی می‌شود. "تایتانیک" جیمز کامرون که سال 1997 پخش شد با حدود 601 میلیون دلار رده نخست این فهرست را دارد.

کد خبر 727190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha