۱۸ مرداد ۱۳۸۷، ۱۱:۰۴

راه اندازی مدرن ترین ایستگاه مشترک مترو در بزرگترین پایانه شرق تهران

راه اندازی مدرن ترین ایستگاه مشترک مترو در بزرگترین پایانه شرق تهران

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها گفت: براساس توافق کارشناسان و مسئوالان شرکت بهره براری مترو و مهندسین مشاور آبان با سازمان پایانه ها و پارک سوار ها، مدرن ترین ایستگاه مشترک مترو در بزرگترین پایانه شرق تهران راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها با اعلام این خبر نتایج حاصل از برگزاری این جلسه را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: در این جلسه که با عنوان بررسی طرح ایستگاه مشترک مترو در پایانه جدید شرق تشکیل شد با توجه به اعداد و ارقام پایانه طرح(ظرفیت جابجایی روزانه 120 هزار مسافر) و افق 30 ساله آن نسبت به بررسی نقشه های ایستگاه مترو و تونل های ارتباطی آن بحث و تبادل نظر شد.

مهندس ولی آذروش، از تایید طراحی ایستگاه جزیره ای خبر داد و افزود: توافق درباره موضوع طراحی ایستگاه جزیره ای برای اولین بار و در تنها ایستگاه موجود پیش بینی گردیده پروژه پایانه شرق تهران حاصل شد و با استقبال خوب کارشناسان و مسئولان حاضر در جلسه نیز روبرو شد.

مدیرعامل پایانه ها یادآور شد: کلیه مراحل طراحی ایستگاه مزبور طی جلسات متعدد و با هماهنگی فی ما بین کارشناسان شرکت مترو، شرکت مهندسین مشاور آبان و کارفرما سازمان پایانه ها انجام شده است.

آذروش لزوم برگزاری چنین جلسه ای را پاسخگویی به بخش بزرگی از حمل و نقل درون و برون شهری دانست و خاطر نشان کرد: پایانه بزرگ شرق اولین پایانه هوشمند و سیستماتیک در نوع خود خواهد بود که در طراحی آن تسهیل در تردد ورود و خروج مسافران، سرعت ارائه خدمات و دسترسی سهل و آسان به حمل و نقل داخلی شهر تهران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی راه اندازی سرویس خطی اتوبوس حد فاصل ایستگاه متروی صادقیه پایانه غرب را ازتصمیمات گرفته شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: برای سهولت دسترسی مسافران به سیستم حمل و نقل درون و برون شهری درغرب تهران و هماهنگی انجام شده با شرکت واحد اتوبوسرانی و حاضران در این جلسه دسترسی به پایانه غرب روان تر خواهد شد.

وی درباره دیگر توافقات و مباحث مطروحه در این جلسه خاطر نشان کرد: ارتباط سامانه حمل و نقل ریلی مترو به داخل هسته مرکزی پایانه های موجود و پایانه های احداثی در آینده نیز مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد در طرح های عمرانی 5 ساله سازمان باهماهنگی مسئولان و کارشناسان شرکت بهره برداری مترو و شرکت مهندسین مشاور آبان بررسی مطالعات فاز صفر برای پایانه غرب و پارک سوار بیهقی انجام گیرد.

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها از بهره برداری تونل ارتباطی ایستگاه مترو پایانه جنوب در مهر ماه خبر داد و تصریح کرد: عملیات احداث تونل ارتباطی متروی پایانه جنوب در غرب خیابان عباسی به هسته مرکزی این پایانه در حال احداث می باشد که با برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان مهر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 729075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha