۱۸ مرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۵۱

در مورد پرونده امام موسی صدر؛

دادگاه تجدیدنظر لبنان حکم بازداشت قذافی را صادر کرد

دادگاه تجدیدنظر لبنان حکم بازداشت قذافی را صادر کرد

درحالی که که مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از دولت وحدت ملی این کشور خواست تا مسئله امام موسی صدر را در اولویت کاری خود قرار دهد، منابع خبری از درخواست دادستان کل لبنان برای بازداشت قذافی و 11 مسئول لیبیایی در رابطه با این پرونده خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، قاضی سعید میرزا معاون دادستان دادگاه تجدید نظر لبنان تحقیقات خود را درباره ربوده شدن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش درسال 1978 به پایان رساند و این پرونده را به سمیح الحاج بازپرس قضایی لبنان برای صدور حکم علیه متهمان بازگرداند.

منابع قضایی لبنان اعلام کردند: میرزا به عنوان معاون دادستان کل لبنان در این مسئله از بازپرس دستگاه قضایی لبنان خواست تا حکم بازداشت معمر قذافی رهبر لیبی و 11 تن از مسئولان لیبی را در رابطه با این قضیه صادر کند.

پیش از این نیز سمیح الحاج حکم بازداشت قذافی و 11 تن از مسئولان لیبیایی را به صورت غیابی به خاطر ارتکاب به عملیات ربودن امام موسی صدر و دو تن از همراهانش صادر کرد.

درعین حال روزنامه صدی البلد لبنان نوشت: مجلس اعلای اسلامی شیعیان درپایان نشست خود با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر و دفاع از مقاومت لبنان از دولت این کشور خواست تا مسئله ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی را در صدر اولویت های دولت لبنان به عنوان یک مسئله اصلی کشور قرار دهد.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین بر این موضوع تاکید کرد که مقاومت واکنش طبیعی برای مقابله با اشغالگری اسرائیل و تهدیدات مستمر این رژیم علیه لبنان و استقلال آن است.

در این بیانیه تصریح شد: مقاومت با دفاعش از لبنان در تقویت و تحکیم موجودیت آن و احترام به حاکمیت و استقلال آن نقش بسزایی دارد و به این ترتیب لبنانی ها به هیچ کس اجازه حمله به لبنان را نمی دهند.

امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و بنیانگذار جنبش امل در تابستان سال 1978به همراه دو نفر از یارانش به نام های شیخ محمد یعقوب و یک روزنامه نگار به نام عباس بدرالدین برای گفتگو با سرهنگ معمر قذافی رهبر لیبی وارد آن کشور شد و از آن پس خبری از وی به دست نیامد.

گرچه لیبی مدعی شده است که وی به همراه دو نفر یاد شده این کشور را به مقصد ایتالیا ترک کرده است، اما دلیلی برای اثبات این ادعا هنوز پیدا نشده است و مسئولان جنبش امل لبنان با استناد به اطلاعات موثق به دست آمده، لیبی و شخص قذافی را در ناپدید شدن امام موسی صدر مقصر می دانند و بر ربوده شدن وی از سوی مقامهای لیبی تاکید می کنند.

کد خبر 729150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha