۱۹ مرداد ۱۳۸۷، ۱۳:۰۰

27 مرداد آخرین مهلت برای معرفی اعضای حقوقی هیئت‌ مدیره شرکت فرابورس

رئیس اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت فرابورس ایران (OTC) تا روز 27 مردادماه جاری فرصت دارندنمایندگان خود را برای تایید صلاحیت به این سازمان معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، محمود رضا خواجه نصیری با بیان مطلب فوق افزود: بر اساس اساسنامه شرکت فرابورس، اعضای حقوقی هیئت ‌مدیره این شرکت باید حداکثر ظرف 10 روز، اسامی نمایندگان خود را برای تایید صلاحیت حرفه‌ای و عمومی به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کنند.

وی خاطر نشان کرد: پس از تایید صلاحیت اعضای هیئت ‌مدیره شرکت فرابورس، مدیران این شرکت انتخاب خواهند شد.

خواجه نصیری درمورد مجمع عمومی هیئت موسس شرکت فرابورس ایران گفت: دراین نشست علاوه بر تصویب اساسنامه، اعضای حقوقی هیات‌مدیره این شرکت انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در پایان این نشست، شرکت کارگزاری پارسیان، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، مرکز مالی ایران، شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، شرکت کارگزاری نهایت‌نگر و بانک پاسارگاد به عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت فرابورس برگزیده شدند.

خواجه نصیری اضافه کرد: موسسه حسابرسی تدوین و همکاران نیز به مدت دو سال مسئولیت حسابرسی این شرکت را برعهده گرفت. شورای عالی بورس و اوراق بهادار اسفندماه 86 موافقت خود را با راه‌اندازی بازار خارج از بورس اعلام کرد.

بر این اساس، 60 درصد سهام این شرکت به نهادهای مالی، 20 درصد به شرکت بورس اوراق بهادار تهران و 20 درصد دیگر به عموم اختصاص یافته است.

کد خبر 729701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha