۲۱ مرداد ۱۳۸۷، ۱۶:۰۴

سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن کریم آغاز شد

سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن کریم آغاز شد

سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن کریم از 19 مرداد ماه از سوی سازمان دارالقران الکریم در دانشکده علوم قرآن و حدیث تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین بهبودی مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم با بیان این مطلب گفت: به‌واسطه خلای ایجاد شده در اثر کمبود مدرسان مجرب و صاح‌ نام در حوزه قرائت و آموزشهای تکمیلی علوم قرآنی که در سطح برخی استانها احساس می‌شد، سازمان دارالقران الکریم اقدام به برپایی دوره‌های ارتقای قاریان قرآن با حضور استادان برجسته قرآنی کرده است.

وی تصریح کرد: سازمان دارالقرآن طی سال 86 دو دوره طرح ارتقای قاریان قرآن را در استان تهران برگزار کرد و سومین دوره این طرح نیز از 19 تا 25 مرداد ماه با حضور 50 قاری خانم و آقا از 25 استان ( از هر استان دو نفر) در دانشکده علوم قرآن و حدیث تهران برگزار می‌شود.

مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: به دلیل حضور نخبگان قرائت در این دوره سازمان دارالقرآن از مدرسان برجسته و مجرب به منظور آموزش عالی و تکمیلی در حوزه قرائت قرآن کریم دعوت به عمل آورده است.

بهبودی در ادامه افزود: کلاسهای آموزش ارتقای سطح قاریان با حضور استادان سید محسن موسوی بلده، رحیم خاکی ، احمد بوالقاسمی ، عباس سلیمی ، مهدی قره شیخلو ، ربیعیان و ... در بخش آقایان و جمالی و گودرزی ویژه بانوان برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: بخش آموزش وقف و ابتدا ویژه کل قاریان شرکت‌کننده در سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن به عهده دکتر "مستفید" استاد برجسته قرآنی خواهد بود. همچنین استاد " عباس سلیمی " در چهار ساعت آموزشی به تبیین وتذکر مفاهیم و ارزشهای اخلاقی در حوزه فعالیتهای قرآنی که از هر قاری قرآن فراتر از یک شهروند عادی انتظار می‌رود، خواهد پرداخت.

مدیر کل آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: برای قاریان شرکت‌کننده در این دوره طی یک هفته روزی 10 ساعت آموزشی در رشته‌های صوت، لحن ، تجوید و وقف و ابتدا در نظر گرفته شده است.

بهبودی با اشاره به برگزاری مراسم آغازین سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن از ساعت هشت صبح امروز دردانشکده علوم قرآن و حدیث تهران ، اظهار کرد: این مراسم با قرائت قرآن " بهرامی " قاری برجسته استان کرمان آغاز شد و در ادامه "احمد حاج شریف" معاون آموزش، پژوهش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم به نکات ظریفی در حوزه آموزش قرائت قرآن اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: این استاد برجسته قرآنی گرایش قاریان قرآن به آموزش نغمات و گوشه‌های موسیقی را بزرگترین آفت قرائت دانست و دوری از این آفت را شعار محوری سومین دوره طرح ارتقا قاریان قرآن اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش سازمان دارالقرآن الکریم قرائت قاریان برجسته مصری و پیشکسوتان ایرانی را به دور از هر گونه ترکیب موسیقایی دانست و تأکید کرد: هدف اصلی  در قرائت قرآن کریم، زیبایی صوت به همراه معنویت و اثر بخشی است و به طور مثال در تلاوتهای " منشاوی، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و ..." به هیچ وجه گوشه‌های موسیقی نمایان نیست.

بهبودی در پایان یادآور شد: کلاسهای سومین دوره طرح ارتقای قاریان قرآن کریم از ساعت 30/10 صبح امروز با حضور استاد " سعیدیان " ویژه آقایان و استاد " گودرزی " ویژه بانوان در دانشکده علوم قرآن و حدیث تهران آغاز شد.

کد خبر 731151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha