۴ شهریور ۱۳۸۷، ۱۰:۰۲

متکی در دیدار قدومی:

حمایت از انقلاب فلسطین هویت بین المللی انقلاب اسلامی است

حمایت از انقلاب فلسطین هویت بین المللی انقلاب اسلامی است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس دفتر سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد که حمایت از انقلاب فلسطین جزء هویت بین المللی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاروق قدومی رئیس دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین با منوچهر متکی وزیر خارجه کشورمان دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین و منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

 قدومی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و فلسطین اظهار داشت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران همواره در قلوب و اذهان مردم منطقه و فلسطین عزیز و پرچمدار افتخارات درخشان است.

وی افزود: دیدگاه های مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره پشتوانه معنوی و راسخ برای پایداری مردم فلسطین و احقاق حقوق آنان بوده است.

قدومی با تشریح دستاوردهای مقاومت حزب الله خاطر نشان کرد: دستاوردهای حزب الله لبنان در مقاومت 33 روزه موجب عزت و افتخار تمامی مردم و مبارزان در تمامی عرصه های مقاومت بوده و آثار شکست رژیم صهیونیستی همچنان دامنگیر مقامات این رژیم است.

وی در خصوص روند سازش در گذشته گفت: احداث دهها شهرک نشین در منطقه قدس و کرانه غربی و انهدام ساختار اقتصاد فلسطین و قتل عرفات در مقطع سازش صورت گرفته است.

متکی نیز در این دیدار با اشاره به تحولات فلسطین اظهار داشت: از ابتدای طلوع انقلاب اسلامی ایران حمایت رسمی و مردمی خویش را از قضایای حق طلبانه فلسطین اعلام داشته ایم و حمایت از انقلاب فلسطین جزء هویت بین المللی انقلاب اسلامی است.

وزیر خارجه کشورمان با ارائه ارزیابی سوابق رخدادهای فلسطین خاطر نشان کرد: تجربه 60 ساله فلسطین نشان می دهد هر جایی که مقاومت فلسطینی ها را پایدار و موفق دیده ایم، حقوق فلسطین به طور شایسته کسب شده است و موفقیت فلسطینی ها گره خورده با پایداری و استمرار مقاومت فلسطینی هاست.

وی با تاکید بر وحدت صفوف فلسطینی ها گفت: به روشنی آشکار است هر جا وحدت و اتحاد صفوف فلسطینی ها جریان دارد آنجا پیروزی آرمان های مردم فلسطین محقق می گردد.

وزیر امورخارجه کشورمان با تشریح شرایط فعلی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مبانی نظری رژیم صهیونیستی دچار ترک خوردگی شده است و پیروزی های شجاعانه حزب الله در جنگ 33 روزه لبنان بر پیشانی عزت و کرامت مبارزات مردم منطقه می درخشد.

کد خبر 737966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha