۴ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۰۶

پس از هفتاد سال؛

وبلاگ شخصی جورج اورول به قلم خود او راه اندازی شد

وبلاگ شخصی جورج اورول به قلم خود او راه اندازی شد

گروهی از ادبا و اساتید ادبیات انگلیسی یادداشتهای روزانه جورج اورول را در وبلاگی به نام این نویسنده و به ترتیب تاریخ منتشر می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، این وبلاگ که از 12 آگوست (22مرداد) سال جاری راه اندازی شده هر روز در کنار درج یادداشت روزانه جورج ارول در روز مشابه از سال 1938 بریده ای از زندگی و شرایط گذران نویسنده بزرگ انگلیسی را در همان روز به خوانندگان وبلاگ ارایه می کند.

این وبلاگ به همت و با ایده اولیه جین سیتون پروفسور زبان انگلیسی در دانشگاه وست مینستر لندن با نشانی اینترنتی   http://orwelldiaries.wordpress.com  به رسم معمول وبلاگها هر روز یادداشتهای جدید را در دسترس قرار داده و علاوه بر زندگینامه مختصری از اورول آرشیوی از یادداشتهای روزهای قبل را هم در دسترس گذاشته است.

جین سیتون درمورد این حرکت به نیویورک تایمز گفته : "مطمئنم اگر اورول در این روزگار می زیست وبلاگ نویس می شد. او در زمان حیات هیچوقت فرصت این کار و انتشار یادداشتهای روزانه ای را که در حقیقت واگویه های او تلقی می شوند نداشت. او هم مانند دیگر وبلاگ نویسهای جهان گاهی از نوشتن یادداشت روزانه غافل می شد اما به سرعت در یادداشتهای بعدی خاطرات روزهای جامانده را یادآوری می کرد و به همین خاطر 10 دفتر مفصل خاطراتی که او از 10 آگوست 1938 شروع کرده کاملا به لحاظ شکلی و درونمایه ای با ساختار نگارش وبلاگ هماهنگی دارد."

این یادداشتهای روزانه سالها پیش در انگلستان به چاپ رسیده و اصل آنها نیز در آرشیو کالج دانشگاه لندن موجود است اما گروه پشتیبانی این وبلاگ معتقدند کمتر کسی برای خواندن این یادداشتها زحمت نفوذ به عمق آرشیو دانشگاه را به خود می دهد و این حرکت آنها تلاشی برای نو کردن زندگی اورول، نویسنده بزرگ انگلیسی و خالق "مزرعه حیوانات" است.

کد خبر 738054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha