۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۵:۰۲

حماس اعمال تبعیض در حق اسرای فلسطینی را محکوم کرد/ تاکید بر آزادی تمام اسرا

حماس اعمال تبعیض در حق اسرای فلسطینی را محکوم کرد/ تاکید بر آزادی تمام اسرا

یک مقام مسئول جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعمال تبعیض در حق اسرای این جنبش را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مقام ناشناس ضمن استقبال از آزادی 200 اسیر فلسطینی از بند زندان های رژیم صهیونیستی از جمله سعید العتبه و ابو علی یطا به نکاتی اشاره کرد و گفت:  بازی رژیم صهیونیستی در اعمال تبعیض در حق اسرای آزاد شده بر اساس وابستگی های حزبی و مواضع سیاسی آنها بازی بسیار ننگینی است که عواقب شوم آن به خودشان باز خواهد گشت و ملت ما خواستار آزادی همه اسرای فلسطینی بدون تبعیض است.

وی گفت: آزادی گروهی از اسرا یک دستاورد و پیروزی بزرگ برای مقاومت و پایداری ملت و اسرای قهرمان ماست و اشغالگران و یا طرف های سیاسی فلسطینی هرگز نباید از این مسئله عادلانه و مقدس بهره گیری سیاسی کنند.

این مقام که نامی از وی برده نشده، گفت: مسئله آزادسازی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت های جنبش مقاومت اسلامی حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی قرار خواهد داشت.

در خبری دیگر، "فوزی برهوم" سخنگوی حماس اظهار داشت: جنبش حماس از بازگشت هر اسیر فلسطینی به خانه و کاشانه اش استقبال می کند و تاکید دارد که آزادی حق مسلم آحاد اسرای شجاع و قهرمان فلسطین است و اسرای فلسطینی تحت ظلم و جنایت اشغالگران بازداشت شده اند.

وی افزود: حماس همچنین تلاش های اشغالگران برای سوء استفاده از آزادی اسرا جهت تحقق اهداف خود را به طوری که تنها اسرای عضو گروهی خاص آن هم از کرانه باختری و نوار غزه را آزاد کردند، محکوم و تاکید می کند که دشمن صهیونیستی هرگز در تلاش برای باج گیری از ملت فلسطین یا گسترش شکاف داخلی موافق نخواهد شد و سوء استفاده اشغالگران از مساله عادلانه و مقدس اسرا هرگز حماس را از ادامه مبارزه برای آزادی همه اسرا بدون تبعیض باز نخواهد داشت و تاکید می کند که به مبارزان خود برای آزادی تمامی اسرای قهرمان ادامه خواهد داد.

جنبش مقاومت حماس در عین حال همکاری سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان با عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

یک مقام مسئول جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی، شماری از افسران و فرماندهان سازمان حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان در کرانه باختری به ریاست "زیاد هب الریح" با همکاری و هماهنگی مستقیم با سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی با اسرای در بند زندان های این رژیم تماس گرفته و به آنان وعده داده است تا در صورت ارائه اطلاعات درباره گروه های مقاومت برای آزادی آنان میانجیگری خواهد کرد.

بر پایه این اطلاعات، "ماهر صبح" ملقب به "شکیب" فرمانده سازمان حفاظت اطلاعات در شمال کرانه باختری به طور علنی با اسرا تماس گرفته و از آنان چنین درخواستی کرده است.

این مقام اعلام کرد: حماس ضمن محکوم کردن جاسوسی آشکار سازمان حفاظت اطلاعات تشکیلات خودگردان، نسبت به ادامه این توطئه در حق اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که این جاسوسان تمامی وجود خود را وقت خدمت رسانی به اشغالگران کرده اند و دیر یا زود تاوان این خیانت و جاسوسی خود را به طور سنگین پرداخت خواهند کرد.

کد خبر 739058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha