۹ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۳۰

"پونیو" 10 میلیون تماشاگر ژاپنی را به سینماها کشاند

"پونیو" 10 میلیون تماشاگر ژاپنی را به سینماها کشاند

فیلم انیمیشن "پونیو روی صخره کنار دریا" ساخته هایائو میازاکی با گذر از مرز 10 میلیون بلیت در ژاپن در مسیر شکستن رکورد پرفروشترین فیلم تاریخ این کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورایتی اعلام کرد "پونیو روی صخره کنار دریا" که از 19 ژوئیه (29 تیر) در ژاپن به نمایش عمومی درآمده، روز 28 اوت (هفتم شهریور) و 41 روز پس از اکران از مرز 10 میلیون بلیت فروخته شده معادل 12 میلیارد ین فروش (6/109 میلیون دلار) گذر کرد.

"شهر اشباح" میازاکی که با 278 میلیون دلار پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای ژاپن است، سال 2001 تنها 31 روز بعد از اکران تا این حد فروخت. این در حالی است که "قلعه متحرک هاول" میازاکی سال 2004 پس از 33 روز و "شاهزاده مونونوکه" او سال 1997 پس از 66 روز به این موفقیت دست پیدا کرد.

دو فیلم آخر به ترتیب دومین و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ژاپن هستند. فیلم جدید میازاکی 67 ساله با الهام از قصه پریان قرن نوزدهمی "پری دریایی کوچک" نوشته هانس کریستیان آندرسن نویسنده دانمارکی ساخته شده و داستان درباره یک پری دریایی کوچک به نام پونیو است که سوار بر عروس دریایی از خانه خود در دریا می‌گریزد.

میازاکی در فیلم جدید خود که یکی از 21 فیلم بخش مسابقه جشنواره ونیز امسال است از روش‌های سنتی تولید انیمیشن استفاده کرده است. در "پونیو روی صخره کنار دریا" برای به تصویر کشیدن شخصیت‌ها حدود 170 هزار تصویر با دست کشیده شده که برای فیلمی از میازاکی رکورد است. کشیدن تصاویر یکسال و نیم طول کشیده و 70 انیماتور در انجام آن مشارکت داشتند.

میازاکی سال 2003 برای "شهر اشباح" اسکار بهترین انیمیشن را برد که اولین اسکار یک فیلم بلند ژاپنی پس از حدود نیم قرن بود. او سال 2002 نیز برای همین فیلم خرس طلا برلین را برد و سال 2005 جایزه افتخاری شیر طلایی ونیز را دریافت کرد. فیلم جدید او در 481 سینما در حال اکران است که از این نظر در تاریخ سینمای ژاپن رکورد محسوب می شود.

کد خبر 740765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha