۱۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۴۶

صفایی خبر داد:

حضور فعال تولید کنندگان محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار

حضور فعال تولید کنندگان محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: خوشبختانه تولید کنندگان محصولات کشاورزی که دارای مجوز وزارت جهاد و کشاورزی هستند ، حضوری فعال در میادین و بازارهای میوه و تره بار سطح شهر دارند .

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس صفایی در پاسخ به اظهارات رییس اتحادیه میوه و سبزی اظهار کرد: برخلاف ادعای مطرح شده مبنی بر عدم حضور تولید کنندگان در سازمان میادین، میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران خوشبختانه تولید کننده گان بخش زراعی و باغی  با  249 غرفه ، اتحادیه وتشکل های تولیدی بخش زراعی و باغی با  49 غرفه ، تولید کنندگان بخش پروتئینی با 303 غرفه و  اتحادیه وتشکل های بخش پروتئینی با 239 غرفه ، با مجوز وزارت جهاد و کشاورزی به عنوان " تولید کننده " حضور دارند .

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تصریح کرد: راه اندازی و بهره برداری از میادین طبق مصوبه شورای انقلاب در سال 1358 و بر اساس مقررات بند 18 ماده 55 و 45 و 84 قانون شهرداری ها ، ابلاغیه وزیر کشور مورخ 5/5/1359 به شماره 962 صورت می گیرد و ادعای راه اندازی غیر قانونی میادین میوه و تره بار از سوی شهرداری جای تعجب دارد .

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد 110 میدان و بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران مشغول خدمت رسانی به شهروندان است و با توجه به رضایت مندی مردم از خدمت رسانی این میادین ، بیش از 9300 درخواست تاسیس و راه اندازی بازار از سوی شهروندان محلات مختلف شهر تهران ، در ماه گذشته از طریق سامانه 137 و 1888، ثبت شده است .

مدیرعامل سازمان میادین به تلاش شورایاران محلات برای راه اندازی میادین و بازارهای میوه و تره بار در محلات مختلف اشاره و اظهار کرد: شورایاری ها به عنوان بازوان توانای مدیریت شهری همواره بر توسعه میادین میوه تاکید دارند و با توجه به نیاز موجود ، برنامه این سازمان توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی به شهروندان است.

صفایی تصریح کرد: واگذاری غرفه های میادین از طریق فراخوان جهت تولید کنندگان و مزایده جهت کلیه متقاضیان ، با حضور و تصمیم گیری نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و بازرگانی ، شورای اسلامی شهر تهران و سازمان میادین ،میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران صورت می گیرد .

وی اظهار کرد: دربخش تنظیم بازار بر اساس اعلام رسمی سیستم های نظارتی کشور همچون سازمان بازرسی ، بهترین و قابل اعتمادترین شبکه توزیع محصولات کشاورزی ، سازمان میادین بوده و همانطور که شاهد بودیم در تنظیم بازار نوروز 87 اقدامات این سازمان مورد تقدیر رسمی وزیر بازرگانی قرار گرفت  و این نشان از عملکرد صحیح و مناسب سازمان میادین دارد.

وی افزود: همچنین می توان به همکاری و تعامل تمام و کامل سازمان میادین و ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در روزهای اخیر جهت استفاده شهروندان روزه دار، اشاره کرد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: همانطور که قبلا اعلام شده در صورت درخواست وزارتخانه های بازرگانی و جهاد کشاورزی ، سازمان میادین آماده است غرفه های خود را با تسهیلات ویژه در اختیار وزارتخانه ها قرار داده تا امکان تنظیم بازار توسط ایشان فراهم شود .

وی با اشاره به قیمت بالای میوه و محصولات کشاورزی در برخی مغازه های سطح شهر و اختلاف معنا دار آن با قیمت های میادین میوه و تره بار ، تصریح کرد: آمار رو به رشد مراجعه شهروندان تهرانی به میادین میوه دلیلی بر کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده است .

وی در پایان با اشاره به اینکه پاسخ گویی وظیفه خدمتگذاران مردم در سازمان میادین میوه و تره بار است از عموم شهروندان درخواست کرد هرگونه ایراد و اشکال در میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران را به بازرسی این سازمان و یا سامانه نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) اطلاع دهند . 

کد خبر 744195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha