۱۵ شهریور ۱۳۸۷، ۱۳:۱۷

در واکنش به سپر موشکی آمریکا؛

روسیه تجهیزات پیشرفته نظامی در مرز لهستان مستقر می کند

روسیه تجهیزات پیشرفته نظامی در مرز لهستان مستقر می کند

رئیس کمیته امور دفاعی روسیه از تصمیم این کشور برای استقرار تجهیزات نظامی با قدرت بسیار بالا در مرز با لهستان در پاسخ به استقرار سپر موشکی آمریکا در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه ممکن است در پاسخ به اقدام آمریکا برای ایجاد سیستم موشکی در خاک لهستان و جمهوری چک، تسلیحات نظامی مدرن و فوق دقیق و نیز کلاهکهای هسته ای تاکتیکی خود را در منطقه کالینینگراد که متعلق به روسیه بوده و با کشور لهستان مرز مشترک دارد، مستقر سازد.

سرهنگ "ویکتور زاوارزین" رئیس کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه از امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مقامات بلند پایه مسکو در صورت استقرار سامانه های سیستم دفاع ضد موشکی آمریکا در شرق اروپا خبر داد.

این در حالی است که کمیته امور بین الملل دوما، روز پنج شنبه نشست ویژه خارج از مرکز را در منطقه کالینینگراد برگزار کرد. این مقام نظامی روسیه در پایان این نشست که به منظور بررسی دورنمای مدرنیزه سازی یگان های نظامی در منطقه کالینیگراد با توجه به گسترش ناتو به شرق برگزار شده بود، تاکید کرد: ما توان، بودجه و انواع تسلیحات مدرن را در اختیار داریم. ما در حال بررسی این مسئله هستیم که این تسلیحات را در نزدیکترین پایگاههای نظامی خود به خاک لهستان مستقر سازیم.

سرهنگ زاوارزین که زمانی نماینده دائم نظامی روسیه در ناتو بود، در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص اینکه امکان استقرار سلاح هسته ای تاکتیکی در کالینینگراد وجود دارد، گفت: چنین پیشنهاداتی مطرح شده و در حال بررسی است.

کد خبر 744249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha