۱۸ شهریور ۱۳۸۷، ۱۲:۲۸

انجام بزرگترین عملیات عمرانی؛

مشکل آبگرفتگی معابر شرق تهران تا 50 سال آینده حل شد

مشکل آبگرفتگی معابر شرق تهران تا 50 سال آینده حل شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت از حل مشکل آبگرفتگی معابر شرق تهران حداقل تا 50 سال آینده خبر داد.

مهندس حمید رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، به اجرای طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی منطقه اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه در سالهای گذشته اقداماتی در جهت پیشگیری از بروز آبگرفتگی در معابر صورت می گرفت اما این مشکل همچنان پابرجا بود.

وی با اشاره به هدر رفتن هزینه های سنگین برای ترمیم و نوسازی انهار و... در هنگام آبگرفتگی معابر، اظهارداشت: در سال 85 موضوع مطالعات جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران توسط سازمان مشاور انجام و طی آن نقاط خطرساز و بحران ساز ناشی از آبگرفتگی معابر شناسایی شد.

رضایی با عنوان این مطلب که عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته در چند محور اصلی آغاز شد ، ادامه داد: اجرای طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی منطقه در تقاطع خیابان رسالت تا مسیل باختر در خیابان آیت به طول 3200 متر، باعث شد تمامی انهار قبلی جمع آوری و به عرض سواره رو افزوده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت از اجرای طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در خیابان 46 متری شهیدثانی به طول یک هزار متر به عنوان محور دوم طرح خبر داد و افزود: قبل از اجرای طرح در این محدوده ، شهروندان همواره با مشکل آبگرفتگی معابر در هنگام بارندگی مواجه بودند به طوری که تمام خیابان به زیر آب می رفت.

وی به بروز همین مشکل در فلکه اول تهرانپارس اشاره کرد و گفت: با انجام لوله گذاری در بخشی از مناطق چهار و هشت ، آبهای سطحی این محدوده به شبکه اصلی کانال سرخه حصار هدایت می شود.

رضایی تاکید کرد: با تکمیل این پروژه در منطقه علاوه بر جمع آوری انهار جانبی ، حدود 10 هزار مترمربع به سطح سواره رو افزوده می شود که تاثیر به سزایی در روان سازی ترافیک معابر دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه هشت از اجرای عملیات جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به عنوان بزرگترین عملیات عمرانی نام برد و افزود: در مجموع 15 کیلومتر لوله گذاری از طریق شرکت خاکریز آب در سطح منطقه صورت می گیرد که تا کنون 80 درصد آن در محورهای اصلی طرح انجام شده و تا پایان سال نیز نقاط باقی مانده لوله گذاری می شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار صرف این پروژه شده است ، از منطقه هشت به عنوان یکی از بهترین مناطق پایلوت در زمینه اجرای طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی شهر تهران یاد کرد.

رضایی با عنوان این مطلب که برای تکمیل پروژه هدایت آبهای سطحی منطقه 200 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است ، افزود: با تکمیل طرح جمع آوری و هدایت آبهای سطحی در منطقه هشت حداقل تا 50 سال آینده هیچ مشکلی به لحاظ آبگرفتگی معابر شرق تهران نخواهیم داشت.

کد خبر 745770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha